خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجد«چاینا» در مالزی، تبلور هنر معماری چینی

مسجد«چاینا» در مالزی با گنجایش دو هزار نمازگزار تبلوری از هنر معماری چینی در این کشور است.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، مسجد «چینی» یا مسجد «چاینا» در مالزی، یکی از مساجد است که براساس معماری چینی بنا شده است، به همین دلیل بازدیدکنندگان برای دیدن این هنر معماری چینی رهسپار این مسجد می شوند.

این مسجد چینی در شهر « ملاکا»ی مالزی قرار دارد و در فهرست میراث جهانی سال ۲۰۰۸ میلادی گنجانده شده است تا یکی از مهمترین مراکز گردشگری ممتاز با زیبایی طبیعی و معابد تاریخی اش از زمان قرون وسطی باشد.

این مسجد در این شهر مسلمان نشین چینی با طرح جمعیت اسلامی «ملاکا» و پس از موافقت دولت در سال ۲۰۱۱ میلادی، تاسیس شد و ساخت آن سه سال به طول انجامید.

ساخت این مسجد ۷٫۵ میلیون رینگیت مالزی(۱٫۷ میلیون دلار) هزینه دربرداشت. دولت مالزی، ۵٫۹ میلیون رینگیت مالزی(۱٫۴ میلیون دلار) تخصیص داد.هزینه های باقی مانده از کمک های عمومی داده شد.

مساحت این مسجد به همراه حیاط آن به ۲٫۸ هکتار می رسد و شامل کتابخانه، سالن مناسبت ها و رستوران با غذای چینی است. گنجایش این مسجد، دو هزار نمازگزار است.

«رومان محمد یوسف» یکی از مسئولان این مسجد درگفتگو با آناتولی، گفت: چاینا نماد هماهنگی و انسجام بین فرهنگ ها و گروه های مختلف نژادی در مالزی است.

یوسف افزود: این مسجد، گردشگران داخلی و خارجی از ادیان مختلف را برای دیدن هنرمعماری چینی جذب می کند. خطبه های نماز جمعه به زبان چینی خوانده می شود.

وی ادامه داد: درمالی سه مسجد با سبک معماری چینی وجود دارد که چاینا در ملکا، «المحمدیه» در ایالت ایپوه و مسجد «جوبلی پراک ساطان اسماعیل پیترا» در ایالت کلانتان نام دارند.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.