خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگهبانی مادربزرگ ۶۹ ساله بریتانیایی از مسجد محل!

ادیان نیوز/ پس از حملات تروریستی به مساجد کرایست چرچ، یک مادربزرگ ۶۹ ساله بریتانیایی هر روز درحالی که تابلویی به نشانه همبستگی در دست دارد، روبروی مسجدی در برکشایر نگهبانی می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مادربزرگ ۶۹ ساله ای که در همبستگی با مسلمانان در محوطه مرکز اسلامی ایستاده و تابلویی با شعار « من دوست شما هستم! هنگام نماز مراقب شما خواهم بود» در دست گرفته بود، نامزد جایزه «افتخار خواندن» شد.
جین اسکات بار، یک مادر بزرگ انگلیسی است که از زمان حملات به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند، هر روز در بیرون از مرکز اسلامی برکشایر در بریتانیا به نگهبانی می ایستد.
یک فرد ناشناس این سالمند را برای جایزه نامزده کرده و گفته است: ایستادگی جین به نشان همبستگی، توجه و دوستی بسیار الهام بخش است. این عمل وی پیام بسیار محکمی در مورد اهمیت ایستادن در کنار هم در برابر ترس و ارعاب، صرف نظر از پیشینه فرهنگی و دینی می فرستد. به عقیده من جین منبع الهامی برای مردم اهل مطالعه و تمامی مردم در سرتاسر جهان است.
وی افزود: به عقیده من او شایسته این جایزه است، به عنوان یک تشکر از سوی همه کسانی که او همچنان با ماهیت مهربان خود به آن ها انگیزه می دهد و شاید دیگران را ترغیب کند که در جامعه خود کارهای بیشتری برای کمک به یکدیگر انجام دهند.
گفتنی است اقدام این بانوی سالمند برای ابراز دوستی و صمیمیت زمانی در فضای مجازی منتشر شد که عکس وی همراه با تابلویی که در دست داشت، با دکتر صادق چودری امام جماعت مسجد در ۲۲ مارس گرفته شد.
جین در این باره گفت: فوق العاده است. من هرگز چنین چیزی انتظار نداشتم. با این حال اگر باعث شود این کار ترویج یابد من به آن راضی هستم.
وی افزود: پس از حملات کرایست چرچ فردی را دیدم که با تابلوی مشابهی بیرون مسجد منچستر ایستاده بود و او الهام بخش من شد. من می خواستم نشان دهم که مردمی در این کشور و در جهان وجود دارند، کسانی که با تخریب و سرکوب مسلمانان و اسلام هم عقیده نیستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.