خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجد قبا، جاذبه‌های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم از جمله اصلی ترین مواردی می باشد که در جذب مسافران به سوی خود موثر عمل می کند. از جمله اماکن دیدنی و تاریخی این جزیره می توان به مسجد قبا و اسکله صیادی با سعیدو اشاره نمود که این جاذبه ها با داشتن معماری و طراحی بسیار جذاب نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند

جزیره قشم در تور قشم واقع در استان هرمزگان یکی از زیباترین جزایر واقع در کشورمان می باشد؛ که می توان گفت جاذبه های گردشگری قشم تنها به اماکن تفریحی و طبیعی محدود نمی شود بلکه شامل اماکن مذهبی و مساجد بسیاری نیز بوده که در این میان مسجد قبا از معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری قشم به شمار می آید. با توجه به محبوبیت اماکن دیدنی و تاریخی جزیره قشم در میان گردشگران و توریست ها هر ساله آژانس های مسافرتی با برگزاری تور قشم از تمامی نقاط کشور به این منطقه فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری قشم را برای شما فراهم می کند که افراد با شرکت در این تورهای مسافرتی می توانند از مسجد قبا که یکی از دیدنی ترین اماکن در قسم می باشد بازدید نمایند. مسجد قبا واقع در روستای هار قشم با داشتن طراحی و معماری خارجی بی نظیر و زیبا در میان بسیاری از مساجد این جزیره مورد پسند واقع میشود که از ویژگی های جالب این مسجد می توان به گنبد های فراوان و هم اندازه آن اشاره نمود. معماری این مسجد به گونه ای می باشد که فضای بسیار دلنشین و دلپذیر را به وجود آورده است. این مسجد با داشتن نمای داخلی بسیار زیبا و دیدنی هر بیننده ای را مجذوب خود می سازد.

پارک زیتون، جاذبه های گردشگری قشم

به گزارش سفر باتو ، از دیگر جاذبه های دیدنی قشم می خواهیم شما را با پارک زیتون قسم آشنا سازیم که با داشتن نمای ساحلی مورد استقبال بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی واقع می باشد. این پارک با داشتن آلاچیق هایی با صفا و فضاهای سبز کاری برای افرادی که علاقه مند طبیعت و چادر زنی در دل فضای سبز هستند بسیار مناسب و ایده آل می باشد. گردشگران و مسافران در سفر به قسم حتما این پارک را در میان بازدید از جاذبه های گردشگری قشم خود قرار داده و می توانند با اسکان در این پارک به غروب و طلوع خورشید در کنار ساحل زیبای کشورمان مشغول باشند. با وجود اینکه پارک ها و فضاهای سبز بسیاری در این جزیره وجود دارد اما نزدیک بودن پارک زیتون به ساحل و سیتی سنتی سبب محبوبیت آن شده و نیز امکانات بسیاری را در اختیار گردشگران قرار می دهد شما می توانید با حضور در این پارک به علاوه بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری قشم در هیاهوی شبانه و میان فروشگاه های صنایع دستی لحظاتی بی نظیری را تجربه کنند.

قبرستان انگلیسی ها، جاذبه های گردشگری قشم

قبرستان انگلیسی ها یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین جاذبه های دیدنی قشم بوده و در زمان فتحعلی شاه مکان زندگی بسیاری از انگلیسی ها بوده است این قبرستان با فاصله ۱۳۵ کیلومتری از شهر قشم در بندر باسعیدو قرار گرفته است. در این قبرستان علاوه بر وجود تکه سنگ های قبر انگلیسی ها می توانید ستونی که از آن زمان پابرجا می باشد را نیز مشاهده کنید هم چنین دکل دیدبانی، اسکله سنگی، توپ جنگی و قلعه کوچک ساحلی از دیگر مواردی می باشد که گردشگران و مسافران با حضور در این منطقه می توانند از آنها بازدید کنند. در گوشه و کنارهای قسم می توانید جاذبه های تاریخی و بناهای قدیمی برجای مانده مشاهده کنید که قبرستان انگلیسی ها از جمله این آثار تاریخی برجای مانده در این جزیره می باشد. تور قشم هر ساله به صورت متعدد به این جزیره برگزار شده و گردشگرانی که علاقه بازدید از آثار تاریخی و باستانی جزیره قشم هستند می توانند در هر فصل و ایام از سال در تور مسافرتی قشم شرکت کرده و سفری پر از خاطرات ناب و بی نظیری را سپری کنند.

اسکله صیادی با سعیدو، جاذبه های گردشگری قشم

در نهایت بازدید از جاذبه های دیدنی قشم می خواهیم اسکله صیادی با سعیدو را برای شما معرفی کنیم. این اسکله با داشتن قدمتی بسیار طولانی که به زمان ساسانیان برمیگردد که در فاصله ۱۴۴ کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته و در دوره مغول ها این اسکله مورد مرمت و بازسازی واقع شده است. اسکله صیادی با سعیدو از سنگ های بزرگ رودخانه با ملات ساخته شده است. این اسکه از تاریخی ترین و قدیمی ترین جاذبه های دیدنی قشم بوده و در میان بسیاری از اماکن باستانی این جزیره محبوب می باشد و مسافرانی که به قصد تفریح و گردش در این جزیره را دارند حتما به اسکله صیادی با سعیدو رفته و در این مکان به تماشای غروب آفتاب مشغول شوند. هم چنین گردشگران می توانند با شرکت در تور قشم بدون نیاز به برنامه ریزی با در اختیار داشتن تورلیدر و مجریان آگاه سفری پر از هیجان و لذت را تجربه کنند در تورهای برگزاری به این جزیره از اماکنی دیدن خواهید کرد که که در سفر شخص خود به قشم شاید اصلا از ذهنتان هم نگذرد که این آن مناطق دیدن کنید که اسکله صیادی از جمله این جاذبه های تفریحی و گردشگری به شمار می آید.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.