خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقدیر ستاد گفت‌و‌گوی ادیان مانیل از ایران/ رایزنی فرهنگی؛ خانه دوم فیلیپینی‌ها

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ اعضای ستاد گفت‌وگوی ادیان مانیل با هماهنگی اعضای سازمان متحد مانیل (یونی هارمونی پارتنر مانیلا) در مراسمی رسمی در دفتر مرکزی کلیسای مور‌مون‌های فیلیپین برنامه خداحافظی و پایان مأموریت محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل را برگزار و از تلاش‌ها و فعالیت‌های رایزن فرهنگی کشورمان و تندیس تقوی همسر ایشان در زمینه گفت‌و‌گوی ادیان تقدیر کردند.

در این مراسم اعضای ستاد گفت‌و‌گوی ادیان مانیل که زیر نظر کاردینال «آنتونیو لوئیز تاگله»، سراسقف مانیل و معاون پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان فعالیت می‌کند، با تقدیم لوح تقدیر از حضور سه ساله رایزن فرهنگی در این ستاد تقدیر کردند.

در آغاز مراسم پابلیتو اباد بای بادو، دبیر ستاد گفت‌و‌گوی ادیان مانیل و مجری برنامه ضمن خوش‌آمد‌گویی به شرکت‌کنندگان اظهار کرد: حضور رایزن فرهنگی ایران در جمع اعضای ستاد گفت‌و‌گوی ادیان مانیل بسیار مفید و مؤثر بود و فعالیت‌هایی که ایشان طی سه سال گذشته انجام داد، در طول ۱۰ سال فعالیت‌های این ستاد بی سابقه بوده است.

قدردان فعالیت خانوادگی رایزن فرهنگی ایران هستیم

وی افزود: محمد جعفری ملک و همسر و فرزندانش به صورت مداوم و مستمر در تمامی جلسات و فعالیت‌های علمی فرهنگی و نمایشگاهی این ستاد حضور داشته و چندین جلسه نیز به میزبانی آنان در رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد. با توجه به این فعالیت‌ها جا دارد از آن‌ها قدردانی شود و این برنامه هم به همین مناسبت برگزار شده است.

سپس «پدر کارلوس رییِس»، مسئول گفت‌‌وگوی ادیان کلیسای کاتولیک مانیل طی سخنانی گفت: رایزنی فرهنگی ایران در مانیل هنر خوشنویسی را در برنامه‌های خود به نمایش گذاشت؛ هنری که شگفت‌انگیز است و تاکنون ندیده بودیم.

وی افزود: تندیس تقوی، هنرمند خوشنویس ایرانی در مدت نزدیک به سه سالی که در فیلیپین به سر می‌برند کارهای برجسته‌ای را در زمینه هنر خوشنویسی انجام داده‌اند که از آن جمله خوشنویسی مشترکات کتب ادیان ابراهیمی است. ایشان همچنین تابلوی اسماء الحسنی شامل نام‌های خداوند در قرآن را خوشنویسی و به من هدیه کردند.

پدر رییِس تأکید کرد: حضور رایزن فرهنگی ایران با خانواده در برنامه‌های فیلیپین اهمیت نقش خانواده را نشان می‌دهد و این یک درس برای ما بود. در این سه سال رایزنی فرهنگی ایران خانه ما بوده و در این مرکز با پذیرایی گرم و شایسته این خانواده، هنر بانوان ایرانی در مهمان‌نوازی و چهره حقیقی مسلمانان آشنا شدیم واین مسئله خداحافظی با آن‌ها را مشکل‌تر می‌کند؛ اما اطمینان دارم این دوستی ادامه‌داراست و امید دارم رایزن فرهنگی و خانواده‌اش را در ایران ملاقات کنم.


سخنرانی محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل در جشن پایان مأموریت در کلیسای مورمون‌های فیلیپین

محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل نیز اظهار کرد: از اینکه در طول مدت مأموریت خود یکی از وظایف اصلی خود را با همکاری در کنار شما انجام داده‌ام بسیار خوشحالم و این را نعمتی از سوی خداوند می‌دانم که در کنار شما بزرگواران از ادیان مختلف توانستیم جلسات بسیار خوبی برای آشنایی با مشترکات ادیان داشته باشیم.

ضرورت تلاش هر چه بیشتر برای دوستی ادیان

رایزن فرهنگی ایران در مانیل افزود: این فرصت را مغتنم می‌دارم و از همکاری و پشتیبانی کاردینال تاگله، پدر رییِس و دکتر بای بادو به خاطر تمامی حمایت‌ها و هماهنگی‌های آنان در برگزاری چندین جلسه گفتگوی ادیان در محل رایزنی و از کلیسای مورمون‌ها به خاطر میزبانی برنامه خداحافظی امروز قدردانی می‌کنم و امیدوارم با برگزاری هر چه بیشتر این جلسات به سوی صلح و دوستی تمامی ادیان گام برداریم.

در ادامه تندیس تقوی، همسر رایزن فرهنگی ایران در مانیل گفت: خدا را شاکرم که به لطف و نعمت بی حساب او، معرفت به ذات حق از طریق هنر قدسی خوشنویسی متجلی شد و قلب‌های سلیم و حقیقت‌جوی شما برادران وخواهران دینی را به ما گره زد.


تندیس تقوی، همسر رایزن فرهنگی ایران در مانیل در حال سخنرانی در مراسم

وی افزود: از ابراز احساسات قلبی شما بسیار خوشحال شدم و قدردانی می‌کنم اما مایلم تأکید کنم موفقیت‌های هر یک از ما در زندگی قبل از هر چیز فیض و لطف خداوندی است و پس از آن عوامل بسیاری مانند والدین و خانواده، جایی که متولد شدیم، همه اساتید ما، دوستانی که با آن‌ها آرام می‌گیریم و همه آدم‌هایی که ملاقات می‌کنیم، عامل رسیدن ما به سطح علمی، معنوی وهنری‌ای که امروز هستیم، به شمار می‌آیند.

بیان روایتی از حضرت مسیح(ع)

تندیس تقوی تصریح کرد: فراموش نکنیم ما انسان‌ها از اصل خویش جدا مانده‌ایم و باید در پی اوج‌گرفتن و رسیدن به قرار اصلی‌مان یعنی دیدار ذات حق باشیم، دوست دارم به روایتی منسوب به حضرت عیسی مسیح(ع) اشاره کنم که شاهد همین سخن است؛ «زندگی یک پل است از روی آن بگذرید؛ اما روی آن خانه نسازید».

وی همچنین گفت: شما به استقبال گرم و بدرقه و قدردانی بی‌نظیرتان و درک متقابل از دین، فرهنگ و هنر، ایام هجران از وطن عزیزمان و عزیزانمان را سرشار از آرامش، روشن و نورانی کردید. اطمینان دارم خداوند بزرگ و مهربان که عامل پیوند قلب‌های ما از طریق «گفت‌‌وگوی ادیان با زبان هنر‌» بود، حافظ این مسیر سبز، روشن و ماندگار و پیوند ابدی ما خواهد بود.

این بانوی ایرانی در پایان اظهار کرد: سخنان آخر من به شما دوستان اندیشمند مسلمان و مسیحی‌ام و شما جوانان این است که رسالت ما بیشتر از هر زمان دیگری در عصر مدرن سرمایه‌داری، عدم اعتماد به دنیای رسانه و لزوم گفت‌و‌گوهای صادقانه و مستقیم است و امروز روح جهان بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند حقیقت‌طلبی و همبستگی ماست.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.