خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آغاز جشن های مردمی هفته وحدت در پایتخت وحدت ایران اسلامی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ رضا بختیاری، دبیر ستاد مردمی جشن های هفته وحدت سیستان وبلوچستان اعلام کرد: به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت جشن های مردمی این هفته در پایتخت وحدت ایران اسلامی به طور ویژه در ۷ شهرستان استان سیستان وبلوچستان درحال برگزاری است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده جشن های محوری هفته وحدت در شهرستان های چابهار، سرباز، سراوان، ایرانشهر، زهک، زابل و زاهدان برپا می شود و رسانه ملی نیز در شبکه های مختلف سیما و شبکه استانی هامون این جشن ها را به صورت زنده روی آنتن می برد.

وی تاکید کرد: نکته مهم در برگزاری این جشن ها مردمی بودن آن است که هدف نهایی آن نیز ایجاد ساعات شاد و مفرح با اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی غنی ویژه خانواده های شیعه و سنی در استان است.

دبیر ستاد مردمی جشن های هفته وحدت سیستان وبلوچستان افزود: در قالب این جشن ها دیدار و دلجویی از خانواده های شاهد و ایثارگر، تجلیل از هنرمندان و ورزشکاران، اهدا جهیزیه به نوعروسان، اجرای موسیقی زنده و برنامه های شاد و مفرح و برگزاری ویژه برنامه های وحدت آفرین با استفاده از ظرفیت بومیان منطقه، طرح ریزی شده است که در قالب آن و با کنار هم نشستن مردم شیعه و سنی بار دیگر وحدت پایدار در استان و همزیستی مسالمت آمیز آنها به نمایش گذاشته می شود.

وی به همکاری سازمان هنری رسانه ای اوج اشاره کرد و افزود: یکی از شاخصه های خوب این جشن ها همراهی کامیون سفیرآفتاب است که با دارا بودن یک سن متحرک و مجهز شرایط برگزاری جشن ها را کیفیت دوچندانی می بخشد.

به گفته بختیاری؛ این جشن ها با همکاری و همیاری قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نیروی زمینی سپاه و سپاه سلمان استان، صداوسیما، ادارات کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد و وزارت کشور و سازمان هنری رسانه ای اوج برنامه ریزی شده است.

دبیر ستاد مردمی جشن های هفته وحدت سیستان وبلوچستان در پایان خواستار شد: همه مردم استان در جشن های مردمی هفته وحدت حضور پرشوری داشته باشند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.