خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همایش «افراط‌گرایی مذهبی و راهکارهای مقابله با آن» برگزار می‌شود

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با اشاره به برخی زمینه‌ها و ریشه‌های پیدایش و گسترش جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه برای چگونگی مواجهه و مقابله به این جریان‌ها را ضروری دانست.

حمید مصطفوی اعلام کرد: این نمایندگی فرهنگی آمادگی برگزاری همایش تخصصی «افراط‌گرایی مذهبی و راهکارهای مقابله با آن از منظر اسلام و مسیحیت ارتدکس گرجستان» با مشارکت آژانس دولتی امور دینی، اداره مسلمانان و کلیسای گرجستان را دارد.

زازا واشاکمادزه، رییس آژانس دولتی امور دینی گرجستان نیز در این باره گفته، ما معتقدیم که گفت‌وگوی بین دینی مهمترین راه برای افزایش آگاهی متقابل و تقویت احترام متقابل است و جمهوری اسلامی ایران در زمینه گفت‌وگوی بین ادیان تجارب خوبی دارد.

وی تأکید کرد: ما آمادگی داریم ضمن بهره‌گیری از این تجارب و ظرفیت‌های موجود، همایش تخصصی «افراط‌گرایی مذهبی و راهکارهای مقابله با آن از منظر اسلام و مسیحیت ارتدکس گرجستان» را بعد از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گرجستان – ۲۸ اکتبر سال جاری یعنی در روز ۲۷ آذرماه (مصادف با ۱۸ دسامبر) به مناسبت روز جهان عاری از خشونت و افراط‌گری به صورت مشترک برگزار کنیم.

رییس آژانس دولتی امور دینی گرجستان یادآور شد: در مراسم اختتامیه همایش، تفاهمنامه همکاری دوجانبه در راستای تحکیم روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور با حضور آقای ابراهیمی‌ترکمان امضاء خواهیم کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.