خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بارداری دو راهبه در سفر تبلیغی باعث ورود واتیکان به موضوع شد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، بنا به گزارش رسانه‌های ایتالیا واتیکان تحقیقات درباره دو راهبه را که در طول سفر تبلیغی به آفریقا باردار شده‌اند، آغاز کرده است.

این دو راهبه که در کلیسایی در منطقه سیسیل مشغول به تبلیغ هستند از سوی واتیکان به آفریقا اعزام شده بودند. بارداری یکی از آنها که ۳۴ ساله است پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل دل‌درد بر واتیکان مسجل شده است.
دختر دیگری که گزارش بارداری وی نیز منتشر شد اهل ماداگاسکار است و در سفر تبلیغی به وطن خود حامله شده است.

براساس قوانین کلیسایی راهبان و راهبه‌های کاتولیک و ارتدکس نباید ازدواج کنند. مسیحیان تجرد را یک شیوه استثنایی برای افرادی محدود تلقّی می‌کنند. روحانیان کاتولیک و ارتدکس، به پیروی از حضرت مسیح(علیه السلام) و به منظور فراغت برای خدمت به دین، نباید ازدواج کنند.

در کلیسای ارتدکس، فردی که ازدواج کرده باشد، می‌تواند کشیش شود، ولی ارتقای وی به درجه اسقفی ممکن نیست. پروتستان‌ها با ازدواج روحانیون مخالف نیستند. گفته می‌شود برخی از قدیسان مسیحی برای اینکه بین فضیلت ازدواج و فضیلت تجرد جمع کنند، ازدواج بدون آمیزش داشته‌اند.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.