خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهدید به قتل کارآفرین ارمنی ایرانی / چه کسانی پشت این تهدید پنهان شده‌اند؟

 اخیراً پیامی تصویری در میان جامعه ارمنی ایرانی دست به دست می‌شود که در آن واهیک کشیشیان، یکی از اعضای حزب داشناک که در تهران به «واهیک سیاه» شهرت دارد، خطاب به رفقای خود، آشکارا فردی را تهدید به قتل می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، فرد مورد اشاره یک کارآفرین و نیکوکار جامعه ارمنی است که به ادعای تهدیدکننده، همچنان که پاشینیان (نخست وزیر ارمنستان) در حال تفرقه‌افکنی در ارمنستان است، این کارآفرین ارمنی نیز با خریدن اعضای حزب داشناک به تفرقه‌افکنی در جامعه ارمنی ایران مشغول می‌باشد.

در این ویدئوی چهار دقیقه‌ای، واهیک سیاه با افتخار بر حزبی بودن خود تاکید کرده و درباره چگونگی پایان بخشیدن به زندگی کارآفرین ارمنی می‌گوید: روزی از خواب بیدار شده و می‌بینی که سر از گردنت جدا شده است.

صرف نظر از این که تهدید به قتل، اقدامی فردی بوده یا یک دستور حزبی، کاملاً واضح است که با فیلم مذکور، فردِ مورد تهدید قرارگرفته دارای مستندات کافی و یک فرصت قانونی آشکار برای اقدام قضایی علیه شخص تهدیدکننده است، اما اظهارات بیمارگونه این عضو حزب داشناک، قبل از هر چیز مسئولیت حقوقی و سیاسی را متوجه رهبری این حزب می‌کند.

اینجا بحث صرفاً به فضای سیاسی که چنین بیمارانی را پرورش می‌دهد محدود نیست، بلکه بسیار مهمتر از آن این است که حزب داشناک پس از تهدید صورت گرفته به جای انتشار بیانیه محکومیت، با سکوت خود همچنان به ترغیب جنایاتی از این دست می‌پردازد.

این سکوت مستمر بیش از پیش، انگشت اتهام را به سوی مهره‌های اصلی حزب داشناک نشانه می‌رود و مسئولیت کامل این گونه رفتارها و همچنین پیامدهای احتمالی آن در جامعه را متوجه ایشان می‌سازد و هم ایشان نیز باید پاسخگو باشند.

جنایاتی که در اوایل دهه ۱۳۶۰ در جامعه ارمنی به وقوع پیوست هنوز از یاد ارامنه پاک نشده و طبق اظهارات خانواده‌های قربانیان هویت همه جنایتکارانی که از مجازات گریخته‌اند کاملاً مشخص است.

تازه‌ترین نمونه این دست اقدامات جنایتکارانه و ضدملی، کتک زدن رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان تا سرحد مرگ بود که به سختی از آن جان سالم به در برد. اما شرورانی که او را بدین وضع انداختند هرگز پیدا نشدند.
در هر حال باید به رهبران حزبی هشدار داد که؛ آقایان، به هوش آئید و سریعاً اعلام موضع کرده و از سکوت توام به تائید دوری جویید و عناصر جنایتکار را تشویق به ادامه اعمالشان نکنید، زیرا که این قساوت‌ها فردا همچون یک مار، نه تنها دور گردن جنایت‌کار، بلکه قبل از او دور گردن شما پیچیده خواهد شد و گریزی از آن نخواهید داشت. اگر نمی‌خواهید با دستان خویش پایان خود را رقم بزنید، قبل از آنکه بیش از حد دیر شود از خواب غفلت بیدار شوید.

منبع کانال تلگرامی آراکس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.