خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش بی بی سی از دفن اموات ادیان مختلف در وادی السلام

بی بی سی عربی در گزارشی نوشت: نجف اشرف منطقه جدیدی را به منظور دفن متوفیان کرونا از همه ادیان و طوایف اختصاص داده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پایگاه بی بی سی عربی در گزارش خود آورد: استان نجف اشرف بدون نگاه به دیانت و یا طایفه متوفیان کرونا، قبرستان جدید وادی السلام را برای دفن آنها اختصاص داده است.

بی بی سی افزود: داوطلبانی از حشد شعبی همه اقدامات و امور مربوط به دفن متوفیان کرونا را برعهده گرفته اند.

بی بی سی با اشاره به اینکه روز به روز بر قربانیان ویروس کرونا در عراق افزوده می شود، در ادامه آورد: «عبدالحسین الحیدری» مسئول این قبرستان می گوید ما در اینجا با متوفیان مسیحی نیز همانند متوفیان مسلمان رفتار می‎کنیم.

او می گوید: این منطقه شامل همه ادیان می شود و تنها به شیعیان اختصاص ندارد. برادران سنی و مسیحی از دیگر مناطق در خارج عراق که در آنجا فوت می کنند و تمایل دارند در اینجا دفن شوند را نیز شامل می شود.

«محمد باقر المحمدی» از طلاب حوزه علمیه که در امر کفن و دفن متوفیان کرونا در قبرستان جدید وادی السلام مشارکت دارد، در این باره می گوید: ما پیش مسیحیان می رویم و درباره نحوه دفن اموات و مناسک دینی از آنها سوال می کنیم و براساس راهنمایی های آنها اقدام به دفن متوفیان می کنیم. همچنین از ما می خواهند که در کنار اسم فرد متوفی، آیاتی از انجیل را که برای ما نوشته شده، روی قبر قرار دهیم.

اومی افزاید: کارهای مربوط به دفن اموات برادران مسیحی کشور را هم مانند اموات مسلمانان انجام می دهیم.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.