خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اگر در فرانسه آزادی بیان است چرا درباره هولوکاست نمی‌توان سخن گفت؟

نماینده کلیمیان:

نماینده کلیمیان در مجلس گفت: اگر در کشور فرانسه آزادی بیان وجود دارد چرا در خصوص مسأله هولوکاست که اعتقاد یهودیان است، نمی‌توان سخن گفت؟

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همایون سامه‌یح نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در نشست علمی و بین الادیانی با موضوع «محکومیت اهانت به مقدسات دینی و پیامبران بزرگ ادیان توحیدی» که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران و مرکز مطالعات ژرفا برگزار شد، اظهار کرد: اشتراکات بسیاری در ادیان وجود دارد، اینکه در دین یهود شنبه تعطیل است، در مسیحیت یکشنبه و یا در اسلام جمعه تعطیل است نشان از اختلاف نیست و باید روی اشتراکات تمرکز کرد.

وی افزود: اگر در کشور فرانسه آزادی بیان وجود دارد چرا در خصوص مسئله هولوکاست که اعتقاد یهودیان است، نمی‌توان سخن گفت؟ در فرانسه اگر دو نفر باهم درگیر شوند و در این درگیری، یکی به دیگری اهانت کند و ناسزا گوید، فرد می‌تواند از هتاک شکایت کند و او را محکوم کند، پس چرا در خصوص اهانت یک نشریه به شخصی که دو میلیارد پیرو دارد، سکوت کرده‌اند.

سامه‌یح گفت: این توهین برنامه‌ریزی شده و به دنبال اسلام‌ستیزی است که در گذشته نیز تکرار شده بود. آنان به دنبال عکس‌العمل مسلمانان هستند که در این اتفاق هم رخ داد تا بگویند مسلمانان اینگونه هستند.

تندروهای ادیان از بین برنده صلح هستند

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: تندروی در هر دینی وجود دارد، در یهودیت، صهیونیست‌ها تندرو هستند و در اسلام نیز داعش تندروی دارد. این گروه‌ها ایجاد شده‌اند تا صلح را از میان بردارند در حالی که اگر بخواهیم صلح در جهان ایجاد شود باید به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم و رفتاری محترمانه باهم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات بشریت قدرت‌طلبی است و این دستاویزی برای دشمنان بشریت است، درحالی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها برروی وحدت کلمه تاکید کرده‌اند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که میان ما و جهانیان رفاقت وجود داشته باشد دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و ما باید مراقب ایران خود هم باشیم. مقام معظم رهبری بارها فرمودند توهین به مقدسان دیگران حرام است و اخیرا نیز فرمودند توهین به خدمت‌گزاران حرام است. انتقاد مجاز است اما نباید توهین کرد امیدواریم نسبت به ایجاد تفرقه به هرشکلی در کشور مراقب باشیم.

گفتنی است، اسقف اعظم مارنرسای بنیامین، رهبر کلیسای شرق آشوری ایران، خاخام یونس حمامی لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان کشور، موبد پدرام سروش‌پور عضو انجمن موبدان از هازمان زرتشتیان، حجت الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مجید بذرافکم، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

منبع: فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.