خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

غسل دسته جمعی هزاران هندو در سایه کرونا + تصاویر

مراسم کوم میلا هر ۱۲ سال یکبار برگزار می‌شود، و محل برگزاری آن از بین یکی از چهار شهر الله‌آباد، هاریدوار، ناسیک و اوجائین انتخاب می‌شود.

ده‌ها هزار نفر در هند برای غسل کردن در رود مقدس گنگ گرد آمده‌اند، در حالیکه موج بیماری کشنده همچنان کرونا سراسر کشور را دربر گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، زائران روز غسل فرخنده را در جشنواره موسوم به کوم میلا (کومبه میلا) در شهر هاریدوار در ایالت اوتاراکند در هیمالیا برگزار می‌کنند. هندو‌ها معتقدند که غسل کردن در این رودخانه گناهان‌شان را می‌زداید و آن‌ها را رستگار می‌کند.

مراسم کوم میلا هر ۱۲ سال یکبار برگزار می‌شود، و محل برگزاری آن از بین یکی از چهار شهر الله‌آباد، هاریدوار، ناسیک و اوجائین انتخاب می‌شود.

مقامات می‌گویند که به دلیل ازدحام زیاد جمعیت، برای اجرای تمهیدات ایمنی کرونا با مشکل روبرو هستند.

نوبت میزبانی جشنواره امسال به شهر هاریدوار رسیده است و این مراسم در حالی برگزار می‌شود که هند شاهد افزایش شدید میزان ابتلا به ویروس کرونا است، بطوریکه در چند هفته گذشته این کشور مدام روزانه بیش از صد هزار مورد ابتلا را گزارش کرده است.

کارشناسان بهداشت درخواست لغو جشنواره کوم میلا را کرده بودند، اما دولت در پاسخ گفته بود که قوانین ایمنی رعایت خواهد شد.

منبع فرارو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.