خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کرونا، دستاویزی برای تبعیض و محدودسازی اقلیت‌های دینی

کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی ایالات متحده هشدار داد که برخی از کشورها از COVID-19 برای تبعیض و محدودسازی اقلیت های مذهبی یا سرزنش آنها در انتشار ویروس استفاده کرده اند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز)، کمیسیون آمریکایی USCIRF که وظیفه گزارش وضعیت آزادی پیروان ادیان در جهان به کنگره‌ و دولت آمریکا دارد، در گزارش سال ۲۰۲۱ تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر وضعیت آزادی مذهبی در کشورهای مختلف را مورد بررسی قرار داد.

به نقل از Christian Post، رییس این کمیسیون در یک نشست خبری اعلام کرد برخی کشورها اقدامات پیش‌گیرانه نسبت به ویروس کووید-۱۹ را دستاویزی برای اعمال تبعیض بر ضد اقلیت‌های دینی قرار داده اند.

به گفته وی، برخی اقلیت‌ها سخت‌گیری بسیار شدیدتری را نسبت به دیگر گروه‌ها تجربه کردند و کشورهایی هم بودند که تقصیر گسترش کووید-۱۹ را به طور کامل به گردن پیروان یک دین خاص انداختند.

طبق این گزارش، در پاکستان و عربستان سعودی «مقامات دولتی پیروان مذهب شیعه را مسئول گسترش کروناویروس دانستند و در برخی محلات شیعه‌نشین اقدامات منع آمدوشد به صورت شدیدتری اعمال شد». در پاکستان، گروه‌های افراط‌گرای سنی ورود ویروس کرونا به پاکستان را به پای مسلمانان شیعه نوشتند و مدعی شدند زائرانی که از ایران بازگشته‌اند ویروس را به همراه خود آوردند. طبق این گزارش، تریبون‌های دولتی و رسانه‌ای بر آتش این ادعاها دمیده‌اند.

کمیسیون آمریکایی برای اعلام آزادی مذهبی بین‌المللی گزارش داده‌ است مسلمانان در هند و کامبوج با اتهامات فزاینده‌ای روبرو بوده‌اند چرا که برخی از نتایج مثبت تست کرونا برای اولین بار در بین پیروان این ادیان مشاهده شده بود.

این گزارش می افزاد: در سری‌لانکا، مقامات تاکید دارند جسد کسانی که بر اثر کووید-۱۹ از دنیا می‌روند سوزانده شود، از جمله جسد مسلمانان که این عمل را حرام می‌دانند این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است هیچ ضرورتی برای سوزاندن قربانیان کووید-۱۹ وجود ندارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.