خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش رهبران دینی در استقبال از واکسن کرونا

در آمریکا بررسی شد؛

طبق نتایج مطالعه‌ای که اخیرا صورت گرفته است، رهبران دینی نقشی کلیدی در مبارزه با تردیدهای مربوط به واکسن کرونا و یا مقابله با واکسن‌ستیزی در بین گروه‌های مذهبی آمریکا دارند. بسیاری از پیروان مذاهب هنوز نسبت به تزریق واکسن‌های ضد کووید-۱۹ نگرانی‌هایی دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از RNS، گزارشی که از سوی «موسسه پژوهش‌های دین در عرصه عمومی» (PRRI) در روز ۲۲ آوریل منتشر شده است، دیدگاه مخاطبان آمریکایی درباره‌ واکسن کرونا را به سه دسته تقسیم می‌کند: پذیرندگان واکسن، ردکنندگان واکسن و کسانی که نسبت به واکسن تردید دارند.

مسئولان دولتی حوزه سلامت نسبت به تردید‌های موجود در این باره نگرانی فزاینده‌ای دارند و امیدوارند جامعه با تزریق کافی واکسن کرونا به مرحله «ایمنی توده‌ای» دست یابد و بدین ترتیب امکان گسترش ویروس از بین برود.

پیمایش این موسسه هشدار می‌دهد که واکسن‌ستیزی یک عنصر قابل توجه در بین بسیاری از گروه‌های مذهبی است و احتمال سرپیچی از تزریق واکسن در بین مسیحیان تبشیری سفیدپوست از همه بالاتر است (۲۶%). احتمال مخالفت با تزریق واکسن در بین دیگر گروه‌های مذهبی عبارت است از: پروتستان‌های رنگین‌پوست‌ (۲۰%)، پروتستان‌های سیاه‌پوست (۱۹%)، پیروان کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان (۱۷%)، پروتستان‌های لاتین‌تبار (۱۵%)، کاتولیک‌های لاتین‌تبار (۱۰%)، غیر مسیحی‌ها (۱۰%)، کاتولیک‌های سفیدپوست (۸%)، و یهودیان (۵%).

اما آمار افرادی که در مورد تزریق واکسن تردید دارند، یعنی یا می‌خواهند منتظر بمانند و عملکرد واکسن کووید-۱۹ روی دیگر افراد را مشاهده کنند یا صرفا اگر لازم شد تزریق کنند، مقداری متفاوت از مورد بالاست. پروتستان‌های لاتین‌تبار با ۴۲% احتمال تردید در صدر جدول و مسیحیان تبشیری سفیدپوست با ۲۸% احتمال تردید در پایین‌ترین جایگاه قرار دارند.

در اغلب گروه‌ها همچنان اکثریت پیروان در بین پذیرندگان واکسن هستند. با این حال، آمار مخالفان تزریق واکسن و تردیدکنندگان در بین بسیاری از گروه‌های مذهبی بیشتر از آمار کل جامعه است. طبق آمار کلی جامعه، ۱۴ درصد افراد از تزریق واکسن سرپیچی می‌کنند و ۲۸ درصد تردید دارند.

از جمله عوامل موثر برای تغییر دیدگاه پیروان ادیان در این پیمایش، حضور یک رهبر دینی و تشویق افراد برای دریافت واکسن، برگزاری جلسات بحث درباره‌ واکسن کرونا در یک مکان مذهبی یا دریافت واکسن در محلی در نزدیکی یک اجتماع مذهبی یاد شده است.

رهبران ادیان مختلف آمریکا اقداماتی برای گسترش فرهنگ واکسن در بین هم‌آیین‌های خود انجام داده‌اند، از جمله اینکه در معرض عموم واکسن دریافت کرده‌اند، مقالاتی برای حمایت از تزریق واکسن در رسانه‌ها منتشر کرده‌اند و یا اینکه اماکن مذهبی تحت اختیار خود را برای تزریق واکسن کرونا در اختیار مقامات قرار داده‌اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.