خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدایای قرآنی ترکیه برای مفتی اسلوونی و کودکان موریتانیایی

وزیر خارجه ترکیه در پایان سفر خود به اسلوونی، به مفتی این کشور نسخه نفیسی از قرآن کریم اهدا کرد. در عین حال اداره اوقاف ترکیه در نظر دارد حدود ۱۰ هزار نسخه قرآن را نیز میان کودکان موریتانیایی توزیع کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در پایان سفر خود به شهر لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، نسخه‌ای از قرآن کریم به «نجاد گرابوس» مفتی این کشور اهدا کرد.

چاووش اوغلو در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: پیش از ترک اسلوونی، به همراه مفتی گرابوس، از مسجد لیوبلیانا و مرکز فرهنگی اسلامی این شهر بازدید کردیم.

وزیر خارجه ترکیه تصویری از دیدار با مفتی اسلوونی و اهدای نسخه نفیسی از قرآن کریم به وی را به اشتراک گذاشت و این تصویر را تاریخی دانست.

چاووش اوغلو روز سه‌شنبه در یک دیدار رسمی به اسلوونی سفر کرد و با تعدادی از مسئولان بلندپایه است کشور از جمله وزیر خارجه و نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

وی در سخنانی درباره این سفر گفت: همکاری خوب ترکیه با اسلوونی موجب شکوفایی و استقرار در منطقه بالکان خواهد شد.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به افزایش موارد اسلام‌هراسانه در کشورهای غربی گفت: در زمانی که حقوق اقلیت‌ها و پناهندگان نقض می‌شود، ما باید همراه با یکدیگر با موارد اسلام هراسانه و نقض حقوق اقلیت‌ها مبارزه کنیم.

توزیع ۱۰ هزار نسخه قرآن میان کودکان موریتانیایی

از سوی دیگر، اداره اوقاف ترکیه در راستای پویش «باید هدیه من قرآن باشد» که از سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده است، در نظر دارد حدود ۱۰ هزار نسخه قرآن کریم در میان کودکان موریتانیایی توزیع کند.

این اداره امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ریزی شده است تا با همکاری اتحادیه ترکی اسلامی امور دینی در آلمان، ۱۰ هزار نسخه قرآن کریم در میان کودکانی که در شرایط بسیار دشوار در جنوب نواکشوت، پایتخت موریتانی در حال تحصیل هستند، اهدا شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که تا کنون هزار نسخه قرآن در چارچوب پویش «باید هدیه من قرآن باشد» بین کودکان موریتانیایی توزیع شده است و این پویش برای توزیع کامل نسخه‌های قرآن در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.