خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: برخی در کلیسای کاتولیک من را یک « آفت» می دانند!

رهبر کاتولیک‌های جهان می‌گوید آگاه است که برخی شهروندان و حتی افرادی در داخل کلیسای کاتولیک او را یک “آفت” می‌دانند چون از حقوق فقیران و محرومان دفاع می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس تا کنون بارها درباره ضرورت تلاش برای فقرزدایی و فراهم کردن شرایط دسترسی همه مردم جهان به نیازمندی‌های ابتدایی سخن گفته است.

او در یک پیام ویدئویی که یک‌شنبه ۱۷ اکتبر پخش شد با صراحت بی‌سابقه‌ای خواستار تعیین یک درآمد پایه برای همه شهروندان جهان شد.

پاپ فرانسیس می‌گوید باید این امکان بررسی شود که چگونه می‌توان با کاهش ساعت کار روزانه اشتغال بیشتری تولید کرد. او افزود این قابل قبول نیست که در حالی که عده‌ای بیش از حد کار می‌کنند افراد بسیار دیگری از بیکاری در عذاب باشند.

بالاترین مقام کلیسای کاتولیک می‌گوید سیستم کنونی حاکم بر جهان با منطق سودجویی بی‌امان خود از هرگونه نظارت انسانی شانه خالی می کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان می‌گوید آگاه است که برخی شهروندان و حتی افرادی در داخل کلیسای کاتولیک او را یک “آفت” می‌دانند چون از حقوق فقیران و محرومان دفاع می‌کند، اما با سماجت به “مزاحمت” ادامه می‌دهد.

پیام ویدئویی پاپ خطاب به چهارمین “نشست جهانی جنبش‌های مردمی” ایراد شده که به صورت دیجیتال برگزار شد. شعار اصلی این دوره مانند سه دوره قبل “زمین، سرپناه، کار” بود.

نخستین رهبر آمریکای لاتینی کاتولیک‌های جهان در پیام ویدئویی خود برخی از درخواست‌های گذشته را تکرار کرد و از جمله خواستار صرفه‌نظر از بدهی کشورهای فقیر، قاطعیت در مبارزه علیه گرسنگی در جهان، توقف تخریب محیط‌ زیست و تولید تجهیزات جنگی شد.

حدود دو دهه پیش سازمان ملل متحد روز ۱۷ اکتبر را به عنوان روز جهانی ریشه‌کنی فقر نامگذاری و ثبت کرد. مبارزه برای فقرزدایی از آغاز پاندمی کرونا دشوارتر از پیش شده است.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.