خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«صحن فاطمه زهرا (ع)» بزرگ‌ترین پروژه برای توسعه صحن حیدری + عکس

«صحن فاطمه زهرا (ع)» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی برای توسعه صحن حیدری به شمار می آید.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پروژه صحن فاطمه زهرا (ع) در مجاورت حرم امام علی(ع) یکی از بزرگ‌ترین پروژه های عمرانی به شمار می آید که آستان مطهر علوی برای توسعه صحن حیدری اجرا می کند.

این پروژه به مساحت ۶۱ متر مربع است که گنجایش ۲۰۰ هزار زائر را دارد. این پروژه چهار طبقه شامل تلارهای بزرگ برای پذیرایی از زائرانی است که مایل به انجام زیارت، دعا و نیایش هستند. این پروژه همچنین فضای سبز وسیعی دارد که به زیبایی این پروژه افزوده است.

این پروژه شامل ساختمان های بزرگ و مهم مانند موزه حرم علوی است که نمایشگاه نسخه های نفیش خطی علوی است. همچنین کتابخانه مدرن و بزرگ که گنجایش یک میلیون کتاب به همراه مرکز مخصوص نسخه های خطی است، شامل این پروژه است.

علاوه براین، ساختمان های اداری، مهمانسرای زائران، خدمات متنوع و سالن های مخصوص طلاب علوم دینی نیز از جمله بخش های دیگر این پروژه است.

مهم‌ترین بخش این پروژه به بخش عبادی و زیارتی اختصاص دارد که نزدیک به ۵۰ درصد از مساحت کلی آن است. این بخش شامل یک مصلای بزرگ و خدمات رفاهی همچون مهمانسرای زائران، رستوران خادمان حرم و سرویس بهداشتی است.

موزه امیر المومنین به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع در شش طبقه، کتابخانه روضه حیدریه به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع در پنج طبقه، مهمانسرای زایران شماره ۱ به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع در شش طبقه، مهمانسرای زایران شماره ۲ به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع در شش طبقه، مجتمع اداری ۱ به مساحت چهار هزار متر مربع در شش طبقه، مجتمع اداری شماره ۲ به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع در شش طبقه، مرکز بهداشتی یکهزار متر مربع در سه طبقه، پارکینگ شماره ۱ به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع، پارکینگ شماره ۲ به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع، زیرگذر خودرو به طول ۴۸۰ متر مربع در دو طبقه از بخش های اصلی این طرح به شمار می آیند.

دروازه اصلی این پروژه در مقابل مقام امام زین العابدین(ع) قرار دارد.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.