خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفر پاپ فرانسیس به مغولستان با افتتاح یک درمانگاه خاتمه یافت/ پیشرفت واقعی یک ملت در توسعه همه جانبه برای مردم آن نهفته است

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، که در سفر چند روزه به مغولستان رفته بود دوشنبه (سیزده شهریور) با حضور در مراسم افتتاح یک درمانگاه به سفرش پایان داد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “اسوشیتدپرس”، پاپ فرانسیس در مراسم افتتاحیه طی سخنانی گفت ساخت این درمانگاه جنبه تبلیغی برای گرویدن به مسیحیت را ندارد.

درمانگاه مذکور که هزینه ساخت آن از محل کمک های خیریه مسیحیت پرداخت و از سوی کلیسا اداره می شود قرار است به افراد بی خانمان و بی سرپناه خدمات درمانی و مسکونی ارائه کند.

پاپ همچنین از مکانی دینی قدیمی در مغولستان به نام “خانه رحمت”، ساختمانی سه طبقه که در یک مدرسه قدیمی واقع شده، دیدن نمود. گفته می شود این مکان توسط کلیسای محلی و به عنوان سمبلی از حضور سه دهه یی کلیسای کاتولیک در مغولستان ساخته شده است.

باید گفت سفر چهار روزه پاپ فرانسیس به مغولستان در حالی امروز به پایان رسید که واتیکان (سریر مقدس) از مدت ها پیش به دنبال تدارک آن بود.

سریر مقدس امیدوار است اولین سفر پاپ به مغولستان با دستاوردهای مناسبی چون بهبود روابط واتیکان با روسیه و چین و گسترش نفوذ واتیکان در منطقه همراه شود.

بسیاری از نهاد های خارجی وابسته به کلیسای کاتولیک در مغولستان در زمینه “فراهم سازی سرپناه برای بی خانمان ها، کمک به یتیم خانه ها و خانه های سالمندان” فعالیت دارند.

براساس آمار یک سوم جمعیت سه میلیون و سی صد هزار نفری مغولستان در فقر زندگی می کنند.

ساخت درمانگاه ذکر شده برای بی سرپناهان، معلولین و قربانیان خشونت های داخلی به نوعی دستگیری کلیسای کاتولیک از جامعه محلی در مغولستان را نشان می دهد.

پاپ فرانسیس در مراسم افتتاح این درمانگاه از مغولستانی های ثروتمند و فقیر خواست برای کمک به هم نوعان نیازمند خود داوطلب شوند.

پاپ گفت:”پیشرفت واقعی یک ملت با سرمایه گذاری در اقتصاد و تسلیحات جنگی حاصل نمی شود بلکه از طریق توانایی اش در فراهم سازی خدمات درمانی و آموزشی و توسعه همه جانبه مردمش به دست می آید.”

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.