خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تخریب خانه و تاریخ مسلمانان هند نتیجه تقلید نخست‌وزیر هند از اسرائیل است

در پی ادامه اقدامات خشونت‌بار و وحشیانه حزب حاکم با مسلمانان هند، گفته می‌شود یک سازمان وابسته به هندوهای افراطی موسوم به “ویشوا هندو پریشاد” در درگیری مسلمانان با هندوها در منطقه نوه که در ادامه به تخریب خانه‌های مسلمانان منجر شد، نقش اساسی داشته و با اعزام گروه‌های مهاجم هندوها به این منطقه آتش درگیری‌های مذهبی را شعله‌ورتر ساخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، دکتر “سامدیپ سن”، دانشیار مطالعات توسعه بین‌المللی در دانشگاه  دانمارک، در مطلبی منتشرشده در الجزیره در چهارم سپتامبر ۲۰۲۳ می‌افزاید آنچه دنیا در استان هاریانا در هند مشاهده نمود بدون شک دور از دید دولت هند نبود و گزافه نیست اگر بگوییم این اقدامات از سیاست نفرت‌انگیزی مذهبی رژیم ملی‌گرای هندو در این کشور صورت گرفته است.

وی تأکید می‌کند تخریب وسیع خانه‌ها و کسب‌وکار مسلمانان در نوه توسط هندوهای راست افراطی بیانگر چیزی فراتر از یک اقدام شیطانی ست. مسلمانان قرن‌هاست که در منطقه نوه استان هاریانا زندگی می‌کنند و اقدامات اخیر خواسته یا ناخواسته تلاشی فراگیر برای نابودی مسلمانان و ریشه‌کن کردن میراث حضور آن‌ها در این شهر از هند است.

اقدامات خشونت‌بار هندوهای راست افراطی در حمله به مسلمانان که بی‌شباهت به رفتار بیماران روانی پارانویید نیست می‌تواند اولین گام در آغاز یک نسل‌کشی در هند قلمداد شود.

نویسنده مطلب خاطرنشان می‌سازد در سال‌های نخست‌وزیری نارندرا موذی روابط هند و اسرائیل بسیار گرم بوده و در این میان هندوهای راست افراطی به‌نوعی از رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها به‌ویژه تلاش برای نابودی سیستماتیک تاریخ، فرهنگ و میراث فلسطینی‌ها تقلید کرده‌اند.

براساس آمار در حمله گسترده گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست به مسلمانان در فلسطین در سال ۱۹۸۴ میلادی(هفتادوپنج سال پیش) که به‌روز نکبت معروف شد نزدیک به پانصد و سی روستا در فلسطین نابود و خانه‌های فلسطینی‌ها در مناطق اشغالی کرانه باختری و اورشلیم(بیت‌المقدس) تخریب شد. اسرائیل برای گسترش پروژه غیرقانونی شهرک‌سازی خود تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها را شروع و این اقدام علیرغم محکومیت‌های داخلی و بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

به باور نویسنده مطلب هندوهای راست افراطی تحت حمایت رژیم کنونی نارندرا موذی سعی دارند روش اسرائیل در برخورد با مسلمانان فلسطینی را در پیش گیرند.

“دکتر سامدیپ سن” در بخش دیگری از مطلب به شباهت‌هایی بین اقدامات اسرائیل و هندوهای راست افراطی در برخورد با مسلمانان اشاره می‌کند و می‌افزاید روند تقلید هندوهای افراطی از صهیونیست‌ها در برخورد با مسلمانان به نظر می‌رسد همچنان ادامه داشته باشد و هند شاهد درگیری‌های مذهبی بیشتر در آینده باشد.

باید گفت براساس گزارشات برخی رسانه‌ها واکنش دولت موذی در قبال درگیری‌های مذهبی اخیر بین هندوها و مسلمانان در استان هاریانا هند خنثی بوده و عملاً اقدام خاصی برای جلوگیری از تکرار آن در آینده صورت نگرفته و به نظر نمی‌رسد صورت بگیرد.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.