خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محکمه ایالتی به هندوها مجوز عبادت در مسجد گیانوایی را صادر کرد

در تازه ترین مورد از دامن زدن به اختلافات مذهبی هندوها و مسلمانان در هند، محکمه ایالت اتراپردبش به هندوها اجازه عبادت در مسجد گیانوایی را صادر نمود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “اسوشیتدپرس” هندوهای افراطی که از حمایت حزب حاکم “بهارتیا جنتا” برخوردارند از چندین دهه بدینسو تلاش می کنند این مسجد را از مسلمانان پس بگیرند.

مسجد گیانوایی در قرن هفدهم توسط امپراطوری مغول ساخته شد.

هندوها مدعی اند این مسجد در شهری ساخته شده که برای آنها ارزش مذهبی بالایی دارد. هندوها از سراسر هند برای سوزاندن اجساد عزیزانشان در کنار دریای گنکا به این شهر سفر می کنند.

هندوهای افراطی معتقدند مسجد گیانوایی بر مخروبه های معبد شیوا، یکی از الهه های هندوها، ساخته شده است.

براساس حکم محکمه، هندوهای افراطی می توانند در زیرزمین مسجد عبادت کنند.

هندوهای افراطی

مقامات محلی پس از صدور  حکم هفت روز فرصت دارند سهولت عبادت هندوها در مسجد گیانوایی را فراهم سازند.

به دنبال ادعای هندوهای افراطی مبنی بر واقع شدن مسجد بر مخروبه های یک معبد وابسته به هندوها در گذشته کاوش های باستان شناسی در ماه جاری در مسجد آغاز و تکه هایی از اشاء قدیمی کشف شد که به باور هندوهای افراطی  به معبد هندوها در گذشته دور تعلق دارد.

تنش مذهبی بین هندوهای افراطی و مسلمانان بر سر عبادت در این مسجد از سال ۲۰۲۱ تاکنون ادامه داشته است. هندوها مدعی اند کشیشان هندو تا سال ۱۹۹۳ در زیر زمین مسجد گیانوایی عبادت می کرده اند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.