خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دلجویی پاپ از یهودیان | مسیحیان همبستگی خاصی با یهودیان دارند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در بحبوحه افزایش یهودی ستیزی ناشی از جنگ غزه بر رابطه ویژه مسیحیان با یهودیان تاکید نمود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “آسوشیتدپرس” در نامه روز شنبه هفته جاری پاپ فرانسیس به یهودیان اسرائیل نوعی تغییر نسبی در موضع اولیه وی نسبت به حمله هفتم اکتبر سال گذشته میلادی حماس به اسرائیل احساس می شود.

پاپ فرانسیس در ماه نوامبر سال گذشته پس از دیدارهای جداگانه اش با خانواده های گروگان های اسرائیلی و فلسطینی های درگیر جنگ در غزه طی اظهاراتی در مورد جنگ اسرائیل از کلمه تروریزم استفاده نمود، اظهاراتی که با واکنش های منفی گسترده ای از سوی سازمان ها و یهودیان سراسر جهان روبرو شد.

پاپ گفته بود سرزمین مقدس در گرداب خشونت بی سابقه ای افتاده است. جنگ اسرائیل در غزه به نوعی جنگ جهانی منطقه ای شباهت دارد که بر زندگی انسانی های زیادی در جهان تاثیر منفی می گذارد.

اینک اما به نظر می رسد پاپ در نامه اخیر خود مبنی بر همبستگی مسیحیان با یهودیان به نوعی درصدد دلجویی از یهودیان و سازمان های یهودی در جهان برآمده است.

پاپ گفت: “قلبم از حوادث سرزمین مقدس از نفرت، تفرقه و تقسیمات بالقوه جاری تکه تکه شده است.” دنیا با درد و اضطراب حوادث سرزمین مقدس را دنبال می کند.

رهبران یهود از اینکه پاپ حمله حماس به اسرائیل را به صراحت محکوم نکرد و از واژه نسل کشی در توصیف حملات اسرائیل به غزه استفاده نمود، از رهبر کاتولیک های جهان انتقاد نمودند. واتیکان استفاده پاپ از کمله نسل کشی در توصیف حملات اسرائیل در غزه را انکار نمود اما پاپ از آن زمان به بعد در اظهارات خود احتیاط خاصی به خرج می دهد و به صورت ضمنی حملات حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی را محکوم کرده است.

پاپ در نامه اخیرش خطاب به یهودیان اسرائیل تاکید نمود در پاسخ به درخواست های مکرر نهادها و دوستان یهودی از سراسر جهان عشق و محبت خود را به آنها اعلام می کند و تک تک یهودیان اسرائیل به ویژه آنهایی که در غم و درد و ترس هستند را در آغوش می گیرد.

پاپ افزود کلیسای کاتولیک نسبت به افزایش یهودی ستیزی در سراسر دنیا به شدت نگران و معتقد است برای ریشه کن نمودن این پدیده هماهنگی و همبستگی بیشتری در آینده احساس می شود.

پاپ گفت: “قلبم به شما(یهودیان)، به سرزمین مقدس، به تمام ساکنان سرزمین مقدس و اسرائیلی ها و فلسطینی ها نزدیک است و دعا می کنم آرزوی صلح همکان به واقعیت تبدیل شود.”

در بخش دیگری از نامه پاپ آمده است آشتی یهودیان و کلیسای کاتولیک نوید بخش آینده ای ست که در آن نور جای تاریکی را می گیرد، دوستی با نفرت عوض می شود و همکاری به جای جنگ شکل می گیرد.

یهودیان و مسیحیان در نوعی همکاری و همبستگی نزدیک می بایست راه های بازسازی دنیای تخریب شده را جست و جو نمایند، همکاری و کار جمعی را در تمام نقاط دنیا به ویژه در سرزمین مقدس توسعه دهند و از طریق کمک به یکدیگر خدا را در چهره همدیگر ببینند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.