خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مردم غزه نشان دادند که تمسک به قرآن برای اعتلای جامعه اسلامی، شرط حیاتی است

­وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست قرآنی تهران با موضوع نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی گفت: در طول ۶ ماه از حماسه مردم غزه آنچه بیش از همه در برابر دیدگان جهانیان خود را نشان داد، تمسک آنان به قرآن بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز پنجشنبه دوم فروردین در نشست فعالان حوزه بین المل قرآن کریم با موضوع هویت اسلامی از منظر قرآن کریم که در هتل لاله تهران برگزار شد گفت: ما در حالی امروز دومین نشست قرآنی را برگزار می‌کنیم که جهان اسلام درگیر توطئه‌ای پیچیده صهیونیستی و غربی در غزه است.

وی افزود: در مدت فاصله دو نشست اول و دوم، دو اتفاق مهم را در حوزه فرهنگی و تمدن اسلامی شاهد و ناظر بودیم که نخستین اتفاق، توهین به کتاب آسمانی مسلمانان (قرآن) بود چنانکه این عمل در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر در کشور‌های غربی اتفاق افتاد و ما هیچ واکنش درخوری را از مجامع جهانی مشاهده نکردیم.

وزیر ارشاد گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولتی برخاسته از تعالیم قرآنی و نهضت اصیل دینی چند هزار ساله در ایران، همه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داد که نقطه اوج این حرکت اعتراضی، حضور رئیس جمهور کشورمان در صحن سازمان ملل بود که آقای رئیسی رئیس جمهور با سردست گرفتن قرآن، این جنایت را در جلوی چشمان مدعیان حقوق بشر نشان دادند.

اسماعیلی افزود: اتفاق دوم از ماه اکتبر آغاز شد یعنی مقاومت قهرمانان در فلسطین که آنان افتخار آفریدند و همه معادلات دولت صهیونیستی و آمریکا را که بدنبال عادی سازی حضور این غده سرطانی در قلب جهان اسلام بود از میان بردند و این توطئه را خنثی و رژیم صهیونیستی را ذلیل و رسوا کردند.

وزیر ارشاد گفت: در طول ۶ ماه از حماسه مردم غزه آنچه بیش از همه در برابر دیدگان جهانیان خود را نشان داد، تمسک آنان به قرآن بود. مردم غزه نشان دادند که تمسک به قرآن برای اعتلای جامعه اسلامی، شرط اصلی و حیاتی است.

اسماعیلی افزود: من به عنوان وزیر ارشاد جمهوری اسلامی از برپایی نشست قرآنی تهران توقعاتی دارم که اعلام می‌کنم.

وی به مواردی و مطالباتی که باید در جهان اسلام و مجامع اسلامی با قوت پیگیری شود و در صدر موضوعات قرار گیرد اشاره کرد و گفت: خروجی این نشست باید مشخص و باید آینده درخشان جامعه اسلامی در پرتوی اسلام نشان داده شود. در این نشست باید وحدت امت اسلامی در ریشه کن کردن تروریست رژیم صهیونیستی به مثابه یک جمع واحد اعلام شود.

اسماعیلی افزود: این نشست باید سکوت مجامع را به چالش بکشد و بایستی دولت‌های اسلامی این موضوع را تبیین و درصدر اولویت‌های خود قرار دهند. اینها مواردی است که بایستی در خروجی سخنان و صحبت‌های نخبگان جهان اسلام قرار گیرد.

وزیر ارشاد گفت: وقتی مردم غزه، بیش از ۳۱ هزار شهید را تقدیم کردند، برخی دولت‌های اسلامی که با این رژیم رابطه دارند باید روابط خود را با آن قطع کنند، زیرا ادامه رابطه با این رژیم کودک کش، دهن کجی به خون‌های پاکی است که ریخته شده است.

منبع صدا و سیما
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.