خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برپایی نمایشگاه تاریخ اسلام در مسجدالنبی (ص)

نمایشگاهی در مسجدالنبی (ص) برپا شده است که با استفاده از فناوری‌های روز، بازدیدکنندگان را با تاریخ اسلام آشنا می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، نمایشگاهی در مسجدالنبی (ص) برپاشده که بازدیدکنندگان را به کاوشی همه جانبه و تعاملی در تاریخ اسلام می‌برد.

این نمایشگاه که مساحتی بالغ بر ۲۲۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد، شگفتی‌های معماری مسجدالنبی(ص) را در معرض دید قرار می‌دهد.

بازدیدکنندگان در نمایشگاه با کمک ابزار دیجیتالی راهنمایی می‌شوند که پیچیدگی‌های بخش‌های مختلف مانند منبر، محراب، گنبدها، سایبان‌ها، درها و مأذنه را نشان می‌دهد. همچنین در سالن ویژه‌ای، مجموعه‌ای از کمیاب‌ترین و با ارزش‌ترین آثار حرمین شریفین را در خود جای داده است. این نمایشگاه شامل سالنی برای نمایش مستند است.

نمایشگاه مسجدالنبی(ص) که در جنوب مسجد واقع شده ، پذیرای بازدیدکنندگانی است که به دنبال تعمیق درک خود از میراث غنی معماری این مکان مقدس هستند.

این نمایشگاه مجهز به جدیدترین فناوری‌های تعاملی و نمایشگرها است و جنبه‌های مختلف طراحی و تاریخ مسجد را از طریق نمایش‌های آموزنده، فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی به تفصیل بیان می‌کند.

یکی از نکات برجسته این نمایشگاه یک سالن اختصاصی برای نمایش مجموعه‌های ارزشمند است که به بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی درباره اهمیت تاریخی و مذهبی این آثار می‌دهد.

هدف از نمایشگاه معماری مسجدالنبی(ص) که در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی برپا شده، غنی‌سازی تجربه فرهنگی و معنوی بازدیدکنندگان و تقویت شناخت آنان از یکی از مقدس‌ترین مکان‌های اسلام است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.