خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تعهد علمای مسلمان به تحقق مفاد سند کنفرانس مکه

علمای مسلمان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللى «ساختن پل همبستگی مذاهب اسلامی» در مکه به تحقق مفاد سند نهایی این کنفرانس متعهد شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علمای مسلمان حاضر در کنفرانس بین‌المللى «ساختن پل همبستگی مذاهب اسلامی متعهد شدند، مفاد سند نهایی این کنفرانس را تحقق بخشند و در راستای تثبیت این سند ۲۸ ماده‌ای در دانشگاه‌ها، مجامع علمی و دیگر نهادهای ملی و اجتماعی خود با رعایت قوانین بین‌المللی بکوشند.

این کنفرانس به همت اتحادیه جهان اسلام در روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند با حضور اندیشمندان و علمایی از مذاهب مختلف کشورهای اسلامی و دو سخنران مدعو از جمهوری اسلامی ایران در مکه برگزار شد.

در این سند پس از اشاره زمینه‌های وحدت بخش میان مسلمانان و ضمن هشدار نسبت به نزاع میان مذاهب اسلامی بر پرهیز از عوامل این نزاع، تقبیح مروجان این درگیری‌ها در جوامع اسلامی و همچنین اقداماتی که منجر به تضعیف برادری اسلامی می‌شود، تأکید شده است. امضاکنندگان این سند همچنین متعهد شدند تا با اقداماتی که احساسات فرقه‌گرایانه را تحریک می‌کند، مقابله کرده و با هر اقدامی مبنی بر تحقیر مذاهب اسلامی و توهین به پیروان مذاهب مختلف مخالفت کنند.

حاضران خواستار به رسمیت شناختن تفاوت‌ها میان مذاهب اسلامی و مقابله با مصائبی شدند که اختلافات مذهبی میان مسلمانان را ایجاد کرده است. علما و اندیشمندان حاضر در کنفرانس بین‌المللى «ساختن پل همبستگی مذاهب اسلامی» همچنین خواستار توجه به گستردگی شریعت اسلامی و تأکید بر برادری و محبت میان مسلمانان شدند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.