خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حذف بازیکن مسلمان از تیم ملی به دلیل روزداری!

«محمد دیاوارا» بازیکن مسلمان تیم ملی زیر ۱۹ سال فرانسه به دلیل اصرار بر روزه داری از فهرست این تیم حذف شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گزارش‌های مطبوعاتی فاش کرد: فدراسیون فوتبال فرانسه «محمد دیوارا» بازیکن المپیک لیون را به دلیل روزه گرفتن در ماه رمضان از فهرست تیم ملی زیر ۱۹ سال فرانسه حذف کرد.

رادیو مونت کارلو فرانسه در گزارشی اعلام کرد: فدراسیون فوتبال فرانسه ضوابطی تعیین کرده است که همه بازیکنان باید در مورد انجام مراسم مذهبی از آن پیروی کنند.

فدراسیون فرانسه بر این مسئله تمرکز می‌کند که روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان نباید مانع از تطبیق بازیکنان با ریتم معمول تیم شود، بنابراین بازیکنان نباید در ماه مبارک روزه بگیرند.

بر این اساس، هرگز قراردادن بازیکنانی که بر روزه گرفتن در ماه مبارک اصرار دارند، در انتخاب بازیکنان تیم های ملی فرانسه جایز نخواهد بود.

فیلیپ دیالو، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، این دستورالعمل‌های اعلام‌نشده را اعلام کرد.

در جریان مصاحبه دیالو با روزنامه فرانسوی فیگارو، مقام ارشد فوتبال فرانسه تاکید کرد که هیچ شرطی برای انجام مراسم مذهبی برای هیچ بازیکنی قائل نیست.

بر اساس آنچه رئیس فدراسیون فرانسه نوشت، این پیام به مربیان منتقل شد که منجر به پیوستن «محمد دیاوارا» هافبک فرانسوی المپیک لیون به فهرست تیم ملی زیر ۱۹ سال فرانسه در تعطیلات بین المللی جاری در ماه مارس شد.

اما پس از آن تماسی از سوی مقامات فدراسیون فرانسه با مدیریت تیم ملی صورت گرفت و دهماین تابیبو از نانت به جای محمد دیاوارا انتخاب شد.

دیاوارا با دستورات جدید در مورد روزه و نقش خود آشنا شد، اما ترجیح داد به واجبات اسلامی ادامه دهد که باعث شد از فهرست خروس های جوان حذف شود.

این روزنامه تاکید کرد: فدراسیون فوتبال فرانسه، این بازیکن از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کردند.

لیگ فرانسه اخیرا تصمیم گرفت برای نوشیدن و افطاری بازیکنان روزه دار مسابقات را متوقف نکند؛ اتفاقی که برخی آن را از موارد نژادپرستی می دانند که اخیرا در فوتبال فرانسه دوباره گسترش یافت.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.