خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نوشتن شعارهای ضد اسلامی در مسجد شهر بریزبن استرالیا موجب نگرانی مسلمانان شد

ادیان نیوز/ مهاجمین ۲:۳۰ تا ۴ صبح چهارشنبه به مسجد شهر بریزبن در استرالیا حمله کرده و با نوشتن شعارهای نژادپرستانه، ضداسلامی، صلیب شکسته و نام عامل حمله کرایست چرچ، دیوار مسجد را مخدوش کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۱۰daily، مهاجمین شبانه به مسجد شهر بریزبن، پرجمعیت  ترین شهر و پایتخت ایالت کوئینزلند دراسترالیا حمله کرده و دیوارهای این مرکز اسلامی را با جملات اسلام هراسانه، نژادپرستانه و صلیب شکسته مخدوش کردند.

این مسجد در هلند پارک در جنوب بریزبن واقع شده و توسط خرابکاران با اسپری سفید رنگ مخدوش شده بود. مهاجمین نام مهاجم نژاپرست مساجد کرایست چرچ و صلیب شکسته نازیسم و عبارات نژادپرستانه دیگری را که عامل حمله تروریستی کرایست چرچ در بیانیه خود نوشته بود، را بر روی دیوارهای این مسجد شعارنویسی کرده بودند.

علی کدری سخنگوی شورای اسلامی کوئینزلند تصویری از این شعارنویسی نژادپرستانه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و نوشت: «نفرت هنوز زنده است» و «این معرف ملت ما نیست».

کدری به خبرنگاران گفت: تصور می کنیم شعارنویسی ۲:۳۰ تا ۴ صبح روز چهارشنبه به وقوع پیوسته باشد و مسجد تصاویر دوربین های مداربسته امنیتی را به پلیس خواهد داد.

وی گفت: این ترسناک است. مردم ترسیده اند و نگران امنیت خودشان و فرزندانشان هستند. مسجد یک مرکز اجتماعی می باشد. مردم با خانواده ها و فرزندان شان به اینجا می آیند. پس از واقعه کرایست چرچ ترس به واقعیت تبدیل شده  و دیگر فقط حرف نیست.

کدری افزود: اینکه آن ها عامل حمله به مسجد را می پرسند نشان می دهد که این اقدام «کار فرد بسیار افراط گرایی بوده است.»

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.