خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مهندسان مسلمان بازوی مصنوعی کنترل شونده با مغز اختراع کردند

ادیان نیوز/ دو دانشمند مسلمان پاکستانی اخیرا با ساخت بازوی مصنوعی پیشرفته برای افراد معلول، که از مغز دستور می گیرد، نامی در دنیای روباتیک برای خودشان به دست آوردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» دو مهندس مسلمان پاکستانی اخیراً برای افراد معلول بازوی مصنوعی ایجاد کرده اند که با گرفتن دستورات از طریق مغز کنترل می شود.
این دانشمندان به نام های محمد اویس و اناس نیاز در طی یک پروژه دانشگاهی کار روی روباتیک زیستی را آغاز کردند.
اویس در این رابطه به خبرنگاران گفت: این بازوی مصنوعی نامی برای ما در دنیای زیست روباتیک به دست آورده است و اکنون ما در حال کار بر روی ساخت اندام های تحتانی استخوانی و استخوان بندی هستیم.

در پروژه اخیراً راه اندازی شده ، این دو مهندس به بیش از ۳۰ معلول کمک کرده اند. جزئیات به اشتراک گذاشته شده توسط رسانه ها نشان می دهد که انگشتان دست و حرکات اولیه نمونه به سیگنالهای منتقل شده از مغز پاسخ می دهند.
دست مصنوعی با هزینه ۲ هزار دلار ساخته شده است که معادل ۳۱۲٫۷۰۰ روپیه است.
آقای نیاز نیز گفت: در مورد مکانیسم دقیق بازوی مصنوعی،  ما سنسورهایی را در مکان هایی در بدن قرار می دهیم که مغز جریان الکتریکی یا سیگنال هایی را به انگشتان می فرستد و به آن ها دستور حرکت می دهند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.