خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عزاداری طویریج همچنان مورد اهتمام مراجع است

ادیان نیوز/ درپی شهادت شماری از مؤمنان عزادار در جریان عزاداری در طویریج در شهر مقدس کربلا، آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور بیانیه ای این ضایعه را تسلیت گفتند و بر اهتمام مراجع علما به عزاداری حسینی تاکید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه درپی شهادت شماری از مؤمنان عزادار در جریان عزاداری در طویریج در شهر مقدس کربلا، آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف با صدور بیانیه ای این ضایعه را تسلیت گفتند و بر اهتمام مراجع  علما به عزاداری حسینی تاکید کردند.
ترجمه پیام بدین شرح است:
تمام جهان از حادثه ای که در عزاداری حسینی معروف به طویریج اتفاق افتاد آگاه شد. در این عزاداری که یادآور مصیبت شهادت امام حسین علیه السلام است و میلیون ها نفر از دوستداران و علاقه مندان نهضت حسینی در آن شرکت می کنند امسال تعدادی از مؤمنان از میان ما رفتند که نزد خدا شهید هستند و خداوند آنها را از یاوران حسین خواهد دانست زیرا هنگام ازدحام جمعیت در حرم حسین و بر اثر شدت اشتیاق و محبت جان دادند و ما از توصیف حال آنها ناتوانیم و در این زمینه از کلام مولایمان امام صادق کمک می گیریم هنگامی که هشام بن سالم درباره کسی که در حال زیارت حسین علیه السلام بمیرد از او سؤال کرد و ایشان فرود: «فرشتگان او را تشییع می کنند و عطر و لباس بهشتی برایش می آورند و بر پیکر او نماز می خوانند و بر کفن او کفن دیگر می پوشانند و گلهای بهشتی را فرش راهش می کنند و زمین را برایش فراخ می کنند و از قبرش دروازه ای از بهشت برایش می گشایند که تا قیامت بوی خوش بهشت به او برسد».
خوشا به حال کسی که فرشتگان بر او نماز می خوانند و خوشا به حال خانواده اش که چنین شفیعی از یاوران حسین دارند.
همگان بدانند که این عزاداری همچنان مورد اهتمام و توجه مراجع و علما و شیعیان علی علیه السلام است و همچنان موجب جذب محبت قلوب دوستداران حسین علیه السلام است.
اکنون ما به خاطر از دست دادن این عزیزان به امام زمان صلوات الله علیه و مؤمنان تسلیت گفته و از خدای متعال می خواهیم دل های ما را به شناخت سرنوشت این شهادت بزرگ نورانی کند و به ما آرامش عطا کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.