خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیوند دوستی ۲۵ ساله کلیسا و مسجد در فیصل آباد پاکستان

ادیان نیوز/ رابطه دوستانه ۲۵ ساله یک کلیسای قدیمی و مسجد جامعی که در همسایگی آن در شهر فیصل آباد در پنجاب پاکستان واقع شده، در تقویت رابطه میان ادیانی میان مردم تاثیر مثبتی داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از samaa، یک کلیسای قدیمی ۵۰ ساله در فیصل آباد، شهری در استان پنجاب پاکستان که در کنار مسجد قرار گرفته است، با ایجاد پیوند دوستی، به تقویت رابطه میان ادیانی مردم کمک می کنند.
با وجود داشتن اعتقادات دینی متفاوت، نمازگزاران در دو عبادتگاه همسایگان خوبی برای همدیگر بوده و هنگام نیاز به یکدیگر کمک رسانی می کنند.
محمد اعجاز امام جماعت مسجد جامع محمدعلی فضلی در محله نازی آباد در فیصل آباد می گوید: اکنون ۲۵ سال از همسایگی ما می گذرد و هرگز با هیچ تنشی روبرو نبوده ایم.
وی گفت: ما بلندگوها را روی پشت بام مسجد نگذاشته ایم تا اختلالی در مراسم دعای یکشنبه برادران مسیحی به وجود نیاید. هر وقت چیزی لازم داشته باشیم از آن ها می گیریم و آن ها نیز به نیازهای ما پاسخ مثبت می دهند.
امام جماعت گفت که برادران مسیحی همچنین در جلساتی در مسجد شرکت کرده و ما نیز به نشست های آنان علاقه نشان می دهیم.
بابو رفاقت، یکی از بانیان کلیسای کاتولیک سنت پائول گفت: ما برنامه های عبادی را به گونه ای تنظیم می کنیم که با برنامه نماز تداخل نداشته باشد و بر این باور هستیم که احترام و تحمل مذهبی می تواند سبب تقویت روابط میان مردم از اجتمتاعات مختلف شده و تنش های مذهبی را کاهش دهد.
رفاقت گفت: مسلمانان در مرمت کلیسا نیز به ما کمک کردند و ما نیز همیشه به اذان احترام گذاشته و میکروفون هایمان را هنگام نماز خاموش می کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.