خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخستین مسابقه بین المللی حفظ قرآن کریم در چچن

نخستین مسابقه بین المللی قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان کشورهای مختلف جهان در پایتخت چچن برگزار شد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، نخستین مسابقه بین المللی قرآن کریم در رشته حفظ کامل قرآن کریم به همراه تجوید با حضور ۲۵ متسابق از کشورهای مختلف جهان در گروزنی پایتخت چچن برگزار شد.

در این مسابقه، «عبدالرحمن سالم حرشه» از لیبی رتبه اول را کسب کرد، «عبدالمجید مجاهد» از یمن رتبه دوم و «احمد عمر» از سوریه رتبه سوم را به دست آوردند.

مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقه در چارچوب مراسم افتتاح هفتمین مرکز قرآنی در چچن با حضور «رمضان احمد قدیروف» و وزیران و مفتی ها و هیئت های اسلامی تعدادی از کشورهای جهان برگزار شد.

 

جمهوری چچن یکی از جمهوری خودمختار روسیه در شمال شرقی منطقه قفقاز به شمار می آید.  اسلام پس از فروپاشی شوروی در مناطق مختلف روسیه همچون چچن، اینگوش، داغستان، قره چای ، چرکس و کاباردینو گسترش یافت. اگرچه شهرهای بزرگ روسیه مانند مسکو تعداد مسلمانان زیادی را در خود جای داده است.

برهمین اساس، درحال حاضر تعداد ساکنان چچن به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می رسد که دین بیشتر آنها اسلام است. یکی از مهمترین مساجد چچن در گروزنی به نام «قلب چچن» است که در اکتبر ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شده است. این مسجد را می توان یکی از بزرگترین مساجد اروپا با مساحت پنج هزار مترمربع و مناره ای به طول ۶۲ متر عنوان کرد.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.