خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دومین جلسه شورای تخصصی ادیان برگزار شد

دومین جلسه شورای تخصصی ادیان به همت هیئت اندیشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام دکتر محمد کاشانی در دومین جلسه شورای تخصصی ادیان این حوزه، بیان کرد: بررسی موضوعی اثبات برتری اسلام در فضای پلورالیزم، معرفی اسلام به جامعه غرب و نقد نظریه اقتباس قرآن از عهدین، اجرا می‌شود.
مدیر شبکه جهانی سلطان و مدیر موسسه اسلام و مسیحیت، بابیان اینکه اگر فرض را بر این بگذاریم که جامعه مدرن امروزی، پلورالیزم را قبول کرده است در این شرایط، معرفی و اثبات برتری و جامعیت اسلام از تمام جوانب چگونه خواهد بود؟ گفت: تاکنون ۵۰۰ موضوع در زمینه های مختلف انتخاب‌ شده است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌گرفته، قرار است به‌صورت تطبیقی بین اسلام و مسیحیت انجام شود و اجرای این برنامه با همکاری افراد کشیش صورت می‌پذیرد.
وی ادامه داد: برگزاری و اجرای این برنامه با ۱۰۰ موضوع شروع‌شده که هدف آن، مقایسه تطبیقی موضوعات مختلف در اسلام و مسیحیت و سپس اثبات برتری اسلام است.
حجت‌الاسلام کاشانی در راستای برنامه‌های انجام‌گرفته از طرف موسسه گفتگوی اسلام و مسیحیت تصریح کرد: تأسیس رشته تخصصی، راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای سلطان در اجرای گفتگوی اسلام و مسیحیت به زبان انگلیسی و امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه کانادا و آمریکا جهت صدور مدرک ازجمله برنامه‌های انجام‌گرفته از طرف موسسه گفتگوی اسلام و مسیحیت بوده است.
مدیر شبکه جهانی سلطان و مدیر موسسه اسلام و مسیحیت، در پایان افزود: در موسسه اسلام و مسیحیت، رشته تخصصی مسیحیت سطح سه تصویب‌شده است و تاکنون ۷ دوره از این رشته با رویکرد مسیحیت تبشیری برگزارشده و همچنین سطح چهار مسیحیت با رویکرد مقایسه اخلاق و معنویت در اسلام و مسیحیت به هدف برتری اسلام به تصویب رسیده است.

منبع حوزه علمیه خراسان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.