خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماهنگ «منجی وحدت» مرز مشترک اسلام و مسیحیت را تبیین کرد

کارگردان نماهنگ فارسی ایتالیایی «منجی وحدت»:

خوشخو گفت: شعر نماهنگ «منجی وحدت» با هدف نمایان تبیین مرز اشتراک بین مسیحیت واسلام برای نوجوان امروزی توسط خانم مسلمان ایتالیایی سروده شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حمید خوشخو، کارگردان نماهنگ فارسی ایتالیایی «منجی وحدت» در گفت‌‌وگویی اظهار کرد: مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی خراسان رضوی حدود یک سال است که در حوزه تولید نماهنگ برای نوجوانان و کودکان فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این مجموعه نماهنگ ها را با محوریت مناسبت‌های مرتبط با معصومین (ع) تولید می‌کند و پرداختن به سیره زندگی امامان و معصومین (ع) هدف اصلی ما برای بهتر دیده مواردی در اسلام بوده که به دید نسل جوان ما کمتر آمده است.

کارگردان نماهنگ فارسی ایتالیایی «منجی وحدت» خاطر نشان کرد: تهیه محتوا برای ارائه به نسل نوجوان دشوار ترین کار است چرا که مخاطب نوجوان امروز ما با حق انتخاب بی نهایت در حوزه نماهنگ، انیمیشن و دیگر محتوای دیجیتال بایستی جذب نماهنگ مرتبط با معصومین شود لذا باید این تولیدی از سطح کیفی بالایی برای جلب نظر این جامعه هدف برخوردار باشد.

وی افزود: با توجه به محدودیت ها در پیش تولید و هزینه‌ها برای پخش در شبکه های مختلف و ارائه کیفیت بالا، راه های نرفته بسیاری جلوی پایمان باقی خواهد ماند.

خوشخو تأکید داشت: برای ساخت هر یک از نماهنگ‌ها نزدیک به ۱۰۰ ساعت جلسه ایده پردازی و نظر سنجی جمعی برگزار می‌شود تا بهترین بازخوردرا از مخاطب داشته باشیم.

وی افزود: برای هر نماهنگ مرتبط با معصومین برای اینکه امکان فیلم برداری برای بازسازی زندگی ائمه معصومین مشکل است سعی داریم داستانی مرتبط با به تصویر کیشدن ویژگی برجسته آن امام برای نسل نوجوان خصوصیات معصومین (ع) را مصداق سازی کنیم.

نماهنگ فارسی ایتالیایی «منجی وحدت» گفت: ویژگی بارز امام حسن عسگری (ع) این بود که همسرشان فردی ایتالیایی و مسیحی بوده است که به دین مبین اسلام روی آورده و بر اساس خوابی که دیده است با این امام بزرگ وار ازدواج می‌کند، لذا پرداختن به این موضوع مرز مشترک بین اسلام و مسیحیت را برای مسیحیان و شیعیان نمایان می‌کند.

وی افزود: شعر نماهنگ «منجی وحدت» با هدف نمایان تبیین مرز اشتراک بین مسیحیت واسلام برای نوجوان امروزی توسط خانم مسلمان ایتالیایی سروده شده است.

مصطفی شریف روحانی، مدیر تولید نماهنگ فارسی ایتالیایی «منجی وحدت» در گفت‌وگو با صبح توس، در رابطه با چگونگی انتخاب فیلم نامه و شعر این نماهنگ اظهار کرد: به صورت کلی گروه ماه در حوزه موضوعی اهیل بیت و معصومین در حال فعالیت بوده و در قالب کار های مناسبتی توانسته‌ایم برای ۱۰ امام معصوم نماهنگ موضوعی به انتشار برسانیم.

وی افزود: اغلب نماهنگ‌های تولید شده توسط گروه هنری ما داستانی بوده چراکه برای انتقال محتوا به مخاطب بایستی به صورت کامل به موضوع هدف پرداخته شود.

شریف روحانی خاطر نشان کرد: با توجه به صحبت ‌های حجت الاسلام علیرضا پناهیان در رابطه با اروپایی بودن مادر امام زمان(عج) تصمیم به این گرفته شد که برای انتقال حقانیت اسلام و ارتباط‌گیری با دیگر کشورها، فرهنگ‌ها و جوامع و انتقال پیام اسلام ناب محمدی این نماهنگ ساخته شود.

وی افزود: نزدیک به دوماه فرآیند ارتباط گیری با جوان ایتالیای که ساکن شهر رم زندگی می‌کرد به طول انجامید تا هماهنگی شعر و تکخوانی به زبان ایتالیایی صورت گیرد.

مدیر تولید نماهنگ فارسی ایتالیایی «منجی وحدت» گفت: نکته حائز اهمیت در این نمهانگ این است که هیچ کدام از بازیگران بکارگرفته شده در نماهنگ ملیت غیر واقعی نداشته و تمام جوانانی که ویدئوهایشان استفاده شده از کشور خودشان با ما ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی افزود: عنصر اصلی و واجب برای ارتقای کیفیت نماهنگ‌های تولید داخل بحث ایجاد انگیزه و ایده پردازی قوی بسیار ضروری است، لذا امکانات لازم برای تصویر برداری و صدا برداری را با کمی خلاقیت می‌توان تهیه کرد.

منبع صبح توس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.