خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

معبد چای واتانارام در تایلند

واتانارام یکی از مهمترین معباد تاریخی بودایی است که در شهر Ayutthaya کشور تایلند قرار گرفته است. این مجموعه در غرب رودخانه چائوفارایا قرار گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، واتانارام (Wat Chai watthanaram) یک معبد سلطنتی بوده که در آن شاه و جانشینانش به انجام مراسم مذهبی می پرداختند و بسیاری از ملکه ها و شاهزادگان پس از مرگ در اینجا سوزانیده می شدند.

ساختار این معبد بازتابی است از جهان بینی بودایی.معبد در سال ۱۶۳۰ توسط پادشاه پراست تانگ به عنوان اولین معبد سلطنت و به یادبود از سکونت مادر خود در آن منطقه ساخته شد. در حال حاضر این معبد یکی از جاذبه‌های تاریخی مطرح تور تایلند برای بازدید می‌باشد.

واتانارام به زبان بومی یعنی معبد سلطنت طولانی و دوران با شکوه است و در آن از سبک خمر که در آن زمان محبوب بوده طراحی شده. برج مرکزی آن به ارتفاع ۳۵ متر می باشد که چهار ستون به سبک خمری آن را احاطه کرده‌اند.
پس از نابودی کامل پایتخت توسط برمه در ۱۷۶۷، معبد رها شد و آجر ویرانه ها مورد دستپرد و فروش قرار گرفته است و مجسمه‌های بودایی را غارت کردند. در سال ۱۹۸۷ یک گروه تایلندی شروع به بازسازی مکان کردند و در سال ۱۹۹۲ آن را برای بازدید عموم باز کردند. تور تایلند فرصتی مناسب برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی عالی است.

منبع دور زمین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.