خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا و تحریم دیپلماتیک بازیهای المپیک زمستانی چین

رسانه های انگلیس گزارش دادند که لندن نیز به دنبال تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن به بهانه ادعاهای نقض حقوق بشر در چین است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پس از اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در زمینه بررسی دولت این کشور پیرامون اعمال “تحریم دیپلماتیک” بازی‌های المپیک زمستانی چین، حال بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، اعلام کرده است که دولت وی نیز احتمالا این موضع‌گیری را دنبال خواهد کرد.

ادامه سرکوب اقلیت‌های بومی و مذهبی بخصوص مسلمانان ایغور از سوی حکومت چین، مورد انتقاد شدید جامعه بین‌المللی و نهادهای دفاع از حقوق بشر قرار گرفته است. در روزهای گذشته مفقود شدن پنگ‌شوای، تنیس‌باز مشهور چینی که قائم مقام پیشین نخست وزیر دولت چین، ژانگ گاولی، را به آزار جنسی علیه شخص خود متهم کرده است، موج انتقادات در زمینه نقض حقوق بشر در چین را تشدید کرد.

بوریس جانسون + المپیک زمستانی چین

موضوع تحریم از دیدگاه دیپلماتیک با تحریم ورزشی بازی‌های المپیک، کاملا متفاوت است.

در صورت اتخاذ تصمیم سیاسی برای تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی چین از سوی کشورهای بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، وزیرهای کابینه این کشورها برای حضور در مراسم المپیک، به چین اعزام نخواهند شد.

بنا براین گزارش، بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از روز چهارم تا ۲۰ فوریه (۱۵ بهمن تا اول اسفند) در پکن، پایتخت چین، برگزار می‌شوند.

منبع دویچه‌وله
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.