خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۲ نفر از ۱۷ مبلغ مسیحی ربوده شده در هائیتی آزاد شدند

سازمان کلیسای آمریکا اعلام کرد دو تن از ۱۷ گروگان ربوده شده در هائیتی آزاد شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سازمان حمایت از مسیحیان مستقر در اوهایوی آمریکا ضمن تایید خبر آزادی دو گروگان تبعه این کشور در هائیتی اعلام کرد: هر دو نفر از جنبه روحی و جسمی سالم هستند.

هیچ اطلاعات بیشتری در مورد هویت افراد آزادشده و یا نحوه آزادی آن‌ها عنوان نشده است.

سازمان کلیسای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که ما از این آزادی خوشحالیم، ولی قلب ما هنوز برای ۱۵ نفر دیگری که هنوز در بند گروگانگیران هستند می‌تپد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا ۱۷ نفر از مبلغان مسیحی آمریکایی که در سفری به هائیتی رفته بودند در تاریخ ۱۶ اکتبر سال جاری میلادی توسط یک باند تبهکار در این کشور ربوده شدند. منابع خبری می‌گویند در میان این ۱۷ گروگان آمریکایی ۵ کودک نیز وجود دارد.

هائیتی فقیرترین کشور قاره آمریکا تلقی می‌شود و اوضاع اقتصادی آن از زمان ترور «جوونل مویس» رئیس جمهور این کشور در ژوئیه ۲۰۲۱ و همچنین زلزله ماه اوت که بیش از دو هزار کشته داشت؛ بیش از پیش وخیم شده است امری که به مهاجرت به سمت ایالات متحده دامن زده که البته با استقبال سرد دولت جو بایدن و تصمیم برای استرداد آن‌ها به کشور مبدأ مواجه شده است.

منبع باشگاه خبرنگاران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.