خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۲۰ آذر؛ آخرین مهلت شرکت در پویش سنتهای ازدواج زرتشتیان

از زرتشتیان علاقه مند دعوت می شودتا در اولین پویش «چگونه بود» شرکت کنند و از سنت های ازدواج زرتشتیان در نیم قرن گذشته بگویند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در این پویش از زرتشتیان علاقه مند می خواهیم که در مورد نحوه برگزاری جشن عروسی سال های گذشته برایمان بگویید. جشن های ازدواج حدود ۵۰ سال گذشته. نه فقط جشن عروسی بلکه از خواستگاری و سنتهای فراوان قبل و بعد عروسی هم بگویید.

اگر شما خودتان جهان دیده هستید و چنین جشن هایی را به چشم دیده اید و یا خودتان هم در آن زمان ازدواج کرده اید از خاطراتتان در این زمینه بگویید.

اگر هم جوان تر هستید لطفا جهاندیدگانی که می شناسید را تشویق کنید تا از خاطراتشان در این زمینه بگویند و سعی کنید تا جهاندیدگان را تشویق کنید که در مورد جزئیات این مراسم توضیح بدهند.

با توجه به اینکه در طول زمان، سنتها تغییر می کنند. ما می توانیم با ضبط ویدیو از جهاندیدگان زرتشتی نحوه برگزاری این جشن ها را برای ثبت کنیم.

در این پویش نیز همانند پویش خاطره مهر به قید قرعه جوایز ۳۰۰ هزار تومانی به شرکت کنندگان پیشکش می شود. البته برای تشویق جوانان برای ضبط ویدئو، نیمی از جایزه به فردی تعلق می گیرد که ویدئو را ضبط کند.

تاکنون نیک اندیشانی که برای جوایز این پویش یاری رسانده اند، عبارتند از:

بنامگانه روانشاد کتایون هرمزدی توسط خانم دکتر آزیتا آذرکیوان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان

خانم نسرین نوایزدان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان

آقای بهروز خلیلی بنامگانه پدرشان روانشاد اله یار خلیلی از خادمان آتشکده یزد، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان

آقای رستم آسمانی بنامگانه همسرشان روانشاد پروین یزدانی مبلغ ۳۵۰ هزار تومان

دیگر نیک اندیشان نیز در صورتی که می خواهند برای تشویق بیشتر علاقه مندان برای شرکت در این برنامه همکاری کنند، می توانند با شماره ۰۹۱۳۲۵۸۹۳۴۵ تماس بگیرند، در نهایت مبلغ کمک شده به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا می شود.

شرکت کنندگان می بایست به این نکته نیز توجه کنند که ویدئوها نباید کمتر از ۵ دقیقه باشد و ترجیحا به زبان دری سخن گفته شود. همچنین فردی که در ویدئو از سنتهای ازدواج می گوید، در ابتدا خودش را معرفی کند و بگوید که در پویش چگونه بود، معرفی سنت های ازدواج زرتشتیان شرکت کرده است.

تا ۲۰ آذر ماه فرصت دارید که ویدئوهای خود را به شماره ۰۹۱۳۲۵۸۹۳۴۵  در تلگرام و یا واتس آپ ارسال کنید.

پویش چگونه بود :  پویش سنتهای ازدواج زرتشتیان

منبع برساد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.