خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقوام و مذاهب یک فرصت برای رسیدن به نگاه واحد هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ایران اسلامی دارای رنگین کمانی از اقوام و مذاهب است که به عنوان یک فرصت می‌توان از آن برای رسیدن به نگاه و گفتمان واحد بهره‌برد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در نشستی با ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهوری در امور اقموام و اقلیت های دینی و مذهبی اظهارداشت: همراهی، همدلی و همزیستی اقوام و مذاهب در سیستان‌وبلوچستان مشهود است اما متاسفانه به علت استفاده نادرست از ظرفیت مرز و قاچاق موادمخدر چهره استان در افکار عمومی منفی جلوه داده شده و مخابره نشدن خبرهای خوب عامل بد بینی بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور شده است.
وی خواستار استمرار سفر و حضور مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی در سیستان‌وبلوچستان شد و افزود: عدم آشنایی کافی از فضا باعث می‌شود تا افراد تحت تاثیر حرف و حدیث‌ها قرار گیرند که در صورت تداوم حضور و افزایش رفت و آمدها به استان شناخت‌ها بیشتر و عاملی برای معرفی چهره واقعی استان خواهد بود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: رفت و آمد بزرگان، علما، فرهیختگان و چهره‌های تاثیرگذار در جامعه به استان می‌تواند نگاه‌ها را تغییر داده و به تدریج عامل همدلی و همراهی بیشتر افراد باشد.
وی ادامه داد: برای اینکه اقوام و مذاهب مختلف احساس مشارکت و نقش آفرینی در تصمیم گیری ها داشته باشند بهتر است تا شبکه یا شورایی از افراد نخبه، فرهیخته و جمع های موثر از اقوام و مذاهب مختلف را تشکیل دهید که در این صورت دارای شبکه فعال کارشناسی خواهید بود.
آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها و شخصیت‌های هر منطقه مهم است زیرا در برخی موارد افراد تاثیرگذار شناخته شده نیستند.
وی ادامه داد: نیروهای جوان و با استعداد از بین اقوام و مذاهب مختلف در سطح کشور وجود دارند که باید این استعدادهای بالقوه تبدیل به بالفعل و سپس تقویت و به کار گیری شوند.
همچنین در ابتدای این دیدار مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی بر لزوم ایجاد شفافیت و آگاهی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: در ایران اسلامی وحدت یک تاکتیک نیست بلکه استراتژی نظام است و حرکت عالمانه همراه با افراط و تفریط نیست.
ماموستا عبدالسلام کریمی ادامه داد: باید با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری امت واحده را بسازیم و اختلافات ظاهری بین اقوام و مذاهب را رفع کنیم که چنین کاری مانعی برای سوء استفاده دشمنان خواهد بود.
وی تصریح کرد: اقوام موجود در ایران گل های گلستان خداوند هستند و در عین اختلاف سلیقه، هدف و دل های ما یکسان است.
مشاوررییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذاهب تصریح کرد: رسالت علما به عنوان افسران جنگ نرم مبارزه با اختلافات و جلوگیری از ایجاد رخنه دشمنان در بین مردم است و برای رسیدن به اهداف همه باید دست به دست هم دهیم.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.