خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمبود نیروی اورژانس تهران را با قطع حقوق‌های نامتعارف تامین کنید

نماینده کلیمیان در مجلس:

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دولت باید با ممانعت از پرداخت حقوق‌های نامتعارف برای برخی مدیران، منابع لازم برای جذب نیرو در این بخش‌ها را تامین کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همایون سامه یح نجف آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در مورد انتشار خبری از سوی سرپرست اورژانس تهران مبنی بر اینکه کمبود نیروی انسانی در اورژانس پایتخت باعث تعطیلی برخی از پایگاه‌های این مرکز شده و این در حالی است که اگر سالانه ۵۰۰ نیروی بومی برای تهران تربیت کنیم در دو یا سه سال آینده به بن بست بسیار جدی خواهیم رسید. گفت: اورژانس تهران یکی از ارگان‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که سالهاست در حال خدمات رسانی بوده و هرچند در دهه‌های اخیر شرکت‌های آمبولانس خصوصی هم شروع به کار کردند اما همچنان کارایی و کیفیت خدمات اورژانس از آنها بالاتر است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون اورژانس موتوری تهران نیز به افرادی که مشکل قلبی پیدا کرده یا سکته قلبی یا مغزی کرده‌اند تنها در چند دقیقه خود را به محل رسانده و جان افراد آسیب دیده را نجات داده یا از معلولیت آنها جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است مسئولان باید به طور ویژه از اورژانس تهران حمایت کنند و تنها به این دلیل که آمبولانس‌های خصوصی فعال شده‌اند و مخارج دولت را در حوزه ارائه خدمات اوژانسی کاهش داده‌اند به این بخش بی‌توجهی نکنند.

سامه یح نجف آبادی با اشاره به دلیل کمبود نیروی انسانی در اورژانس پایتخت، یادآور شد: این مشکل تنها محدود به اورژانس تهران نمی‌شود بلکه کمبود بودجه عاملی برای کاهش تمایل دولت برای استخدام نیرو و بزرگ کردن بدنه خود شده است چرا که قادر به پرداخت حقوق کارکنان نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در پیشنهادی برای تامین منابع لازم جهت جذب نیروی انسانی در اورژانس تهران، تاکید کرد: دولت باید با ممانعت از پرداخت حقوق‌های نامتعارف برای برخی مدیران، منابع لازم برای جذب نیرو در بخش‌هایی که فعالیتشان نقش حیاتی در زندگی مردم دارد را تامین کند.

منبع خانه ملت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.