خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهمیت شناخت جایگاه مسلمانان در جهان کنونی

یکی از مهم ترین الزامات در جهان کنونی به وجود آوردن وحدت اسلامی و ایجاد دوستی در میان ملت های مسلمان و تعامل میان آنهاست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سید سعید محمد، اندیشمند آفریقای جنوبی در گفتگویی با اشاره به مفهوم وحدت گفت: اتحاد و وحدت اسلامی به معنای یکی شدن است و به اشتراک گذاشتن همه مردم یک جامعه ذیل یک هدف و مقصود تعبیر می شود. از این رو منظور از اتحاد اسلامی قرار گرفتن مسلمانان مومن در مسیر پیروی از ارزش های ثابت و اصلی اسلام در هر جای جهان است که همگی در یک مسیر مشترک قدم بر می دارند و برای حرکت درست در این مسیر به وحدت نیاز دارند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین الزامات در جهان کنونی به وجود آوردن وحدت اسلامی و ایجاد دوستی در میان ملت های مسلمان و تعامل میان آنهاست. اما این در حالی است که در شرایط کنونی آنچه در میان مسلمانان غلبه یافته نزاع های فرقه ای است و هر یک از گروه ها با طرح اتهام نسبت به یکدیگر به نبرد با یکدیگر پرداخته اند. حال آنکه در میان این فرقه ها و گروه ها افرادی هستند که آگاهانه به این اختلافات دامن می زند و موضع گیریهای نادرست و نامعقولی داشته و حتی یکدیگر را به کفر متهم می کنند.

او افزود: از طرف دیگر دشمنان اسلام تنها شاهد نبوده بلکه به این اقدامات دامن زده و آتش نزاع میان آنها را شعله ورتر می کنند. می توان این اقدامات نسنجیده را از دلایل نابخردی و ناآگاهی کینه توزان مسلمان از مسائل جهان و آشنا نبودن به اهمیت اسلام و مشترکات یکدیگر و همچنین عدم اطلاع از تبعات این از هم گسیختگی و بی برنامگی و درک نکردن دستاوردها و اهداف وحدت امت واحد و منسجم اسلامی دانست.

سید سعید محمد تصریح کرد: بنابراین الزامی است که اهمیت توان و جایگاه مسلمانان در جهان کنونی به آنها فهمانده شود و قرآن کریم و ارزش های مشترک همه مسلمانان، پایه و مبنای چگونگی رسیدن به هدف قرار گیرد و به دستورات آن از جمله تشکیل ملت متحد اسلامی عمل شود و بعد از توافق کردن و قدم برداشتن در مسیر اتحاد، با دشمنان برخورد قاطع صورت گیرد تا ملتی یک سو و هم راستا تحقق پیدا کرده و مسلمانان به موقعیت شایسته خود دست پیدا کنند.

منبع تقریب نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.