خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا درست است که برخی نام پیامبر را برای اساتید اکنکار برگزیده‌اند؟

اکنکار جایگاه ویژه‌ای برای اساتید خود قائل است از همین روی برخی اکنکار را آیین دعوت به سوی استاد نام می‌نهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اساتید اکنکار و نام و سایه آنها بر تمامی آموزه‌ها و نیز روش‌های اکنکار سایه افکنده است. شما برای ورود به جرگه اکنکار باید از طریق استاد عمل نمایید. باور اکیست نسبت به خدا به صورت عجیبی با استاد عجین است و تا مرز استاد خدایی پیش می‌رود.

یک اکیست به این نتیجه می‌رسد که بین خدا و استاد هیچ تفاوتی وجود ندارد. همچنین در تناسخ و کارما حضور استاد و شفاعت او پررنگ است.

هر چند اکیست‌ها بر این باورند که تناسخ و کارما قانون لایتغیری است اما هنگامی که از جایگاه استاد سخن به میان می‌آید او را شافع کارما و تناسخ بر می‌شمارند. البته این رویکرد علاوه بر تضاد با کلیت و فراگیری و دقیق بودن قانون کارما با تضاد اکنکار با شفاعت نیز در تضاد است.

از سوی دیگر در روش‌ها و شیوه‌های عمل نیز استاد همیشه حاضر است. برای سفر روح، رؤیابینی، پیشگویی و… باید با نام استاد شروع کرد و در عالم خیال نیز بیشینه به تصویر استاد رسید تا سفر روح یا…موفقی داشت.

از سوی دیگر توئیچل و کلمپ به عنون رهبر مبدع و رهبر کنونی اکنکار ادعاهایی مبنی بر ارتباط با خدا دارند که برخی آنها را پیامبران ادعایی نام نهاده اند.

مثلا توئیچل در روزنامه کاندید پرس ستونی را به خود اختصاص داده بود با نام «با خدا صحبت کرده ام». وی در این ستون به پرسش‌های روزهای گذشته مراجعین پاسخ می‌داد و مدعی بود درباره پرسش‌های‌شان با خدا صحبت کرده و نظر خدا را روز بعد ابلاغ می‌نموده است. (نک: سی لین، اکنکار سوداگری روحی، ص۵۷-۶۰)

هارولدکلمپ نیز کتابی دارد با عنوان «پیامبر مدرن The Modern Prophet» که به نوعی شائبه پیامبر مدرن بودن را برایش به ارمغان آورده است.

به هر حال ادعاهای اکنکار درباره اساتیدش گاه بیش از جایگاه پیامبران است.

منبع پایگاه عرفان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.