خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجد حصار، باشکوه ترین مکان مذهبی ازمیرِ ترکیه

ازمیر شهری زیبا و دیدنی در ترکیه است که اماکن تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و یکی از آن ها مسجد حصار می باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مسجد حصار شهر ازمیر ترکیه در قرن ۱۶ ام میلادی ساخته شده و قدمتی چند صد ساله دارد. نمای کلی بیرونی مسجد حصار را از سنگ ساخته اند و گنبد آن از جنس سرب می باشد که البته تنها لایه بالایی آن پوشیده از سرب است.

بسیاری از گردشگران گمان می کنند که در سفر فقط باید به دیدن جاذبه های طبیعی یا اماکن تاریخی بروند و معمولا بازدید از اماکن مذهبی چندان برای شان اهمیت ندارد! اما دسته ای دیگر از گردشگران هم هستند که اهل ماجراجویی اند و از دیدن اماکن تاریخی در قالب مکان های زیارتی هم لذت می برند، چراکه عاشق سفر در دل تاریخ هستند.

ازمیر شهری زیبا و دیدنی در ترکیه است که اماکن تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و یکی از آن ها مسجد حصار می باشد.

این مسجد در فهرست ۱۰ مسجد بزرگ دنیا قرار دارد و جزء یکی از برترین جاذبه های ازمیر محسوب می شود. در ادامه بیشتر با این مکان دیدنی آشنا خواهید شد.

مساجد ترکیه

تاریخچه مسجد حصار
مسجد حصار جزء یکی از باشکوه ترین امکان مذهبی در ازمیر است که تاریخ بسیار پر فزار و نشیبی هم دارد و در قرن ۱۶ ام میلادی ساخته شده است. این بنا به دستور شخصی به نام آیدین اوغلو یاکاپ بیگ ساخته شد.

بر اساس شواهد به جای مانده از تاریخ مسجد حصار در بین سال های ۱۵۹۸ تا ۱۵۹۲ ساخته شده است.

ترکیه جزء کشورهایی است که مسلمانان بسیاری در آن زندگی می کنند و از همین رو تعداد اماکن مذهبی مانند عبادتگاه ها و مساجد متعددی در آن وجود دارد که اکثرا همه شان قدمتی طولانی داشته و جزء جاذبه های تاریخی و گردشگری هر منطقه محسوب می شوند.

مسجد حصار ترکیه

منبر و محراب و اندرونی مسجد حصار جلوه منحصر به فرد تری دارد به طوریکه به محض ورودتان به این فضا، توجه تان به آن ها جلب خواهد شد. در مرکز مسجد حصار یک گنبد اصلی وجود دارد که بسیار باشکوه ساخته شده و به واسطه ۸ ستون سنگی مرمری استوار گشته است البته دو گنبد یا به نوعی دو مناره هم دو طرف گنبد اصلی وجود دارد که سایزشان در مقایسه با گنبد اصلی کمی کوچک تر است اما به همان اندازه با شکوه می باشد.

مسجد حصار ترکیه

فضای داخلی این بنا با سبک تزئیینات دوره عثمانی ها طراحی شده است و در و دیوار آن هم با طرح های جالب و جذاب به سبک معماری ازمیری مزین گشته. البته بسیاری از باستان شناسان معتقد هستند که این مسجد با سبک معماری عثمانی کلاسیک ساخته شده و این یعنی اینکه برخی از قسمت های آن به سبک معماری اروپایی است.

مسجد حصار ترکیه

در آخر نمازخانه بانوان یک در دیگر وجود دارد که به تاکستان و باغی بزرگ به نام بازگ رز منتهی می شود که می توانید از این باغ هم دیدن نمایید. مسجد حصار ازمیر دارای قسمت های متفاوتی می باشد و از نظر موقعیت مکانی در بهترین جای شهر قرار گرفته است، چراکه در نزدیکی این مسجد جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارد.

شما می توانید پس از بازدید از این بنای تاریخی و قدمتی سری به موزه هنر و مجسمه سازی، موزه باستان شناسی و موزه فضای باز آگوارا بزنید این سه موزه در فواصل کمی از هم و در نزدیکی مسجد حصار قرار دارند.

مسجد حصار ترکیه

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.