خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهشتیه خاوران؛ گورستانی مهم برای کلیمیان تهران

تصاویری از چهارمین گورستان کلیمیان تهران بعد از گورستان های سپه و سه راه دانگی در کوی کلیمیان و گورستان مازندران می باشد که از ارزش های دینی و اهمیت بالای تاریخی در میان تمامی یهودیان برخوردار است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بهشتیه تهران یا بهشتیه خاوران از جمله گورستان های کلیمیان تهران و دارای ارزش‌های دینی و اهمیت ویژه تاریخی در میان تمامی یهودیان ایرانی است.
بهشتیه خاوران چهارمین گورستان بعد از گورستان‌های خیابان سپه (در عصر کریمخان زند سال ۱۱۳۵ تا ۱۲۵۰ خورشیدی برابر با ۵۵۰۶ تا ۵۶۲۹ عبری)، گورستان سه‌راه دانگی در کوی کلیمیان و گورستان خیابان مازندران (در عصر ناصرالدین‌شاه قاجار سال ۱۲۵۰ تا ۱۳۱۵ خورشیدی برابر ۵۶۲۹ تا ۵۶۹۶ عبری) می‌باشد 
این مجتمع با وسعت هفتادهزار و نهصد و پنج متر مربع مشتمل بر آرامگاه‌های مشاهیر جامعه یهودی منجمله استادان سلیمان حئیم مولف فرهنگ‌نامه‌های دوزبانه، طالع همدانی (شاعر ملی یهود) می‌باشد.
ژانت کهن‌صدق (قهرمان دومیدانی ایران)، شموئل حئیم، حاخام حئیم موره، عزیز دانش‌راد، دکتر منوچهر نیکروز (نماینده یهودیان در مجلس)، مرتضی یافه یار دیرینه و خدمتگزار بهشتیه و شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از دیگر افراد مدفون در این آرامستان هستند.
منبع آژانس عکس تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.