خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار رئیس شورای وقف دولت صنعا با نمایندگان فرقه اسماعیلیه

نمایندگان جامعه اسماعیلیه در این دیدار از نقش اوقاف در جذب و حمایت از فرقه‌های اسلامی و برخورد مثبت دولت نجات ملی با آن‎ها تشکر کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علامه عبدالمجید الحوثی، رئیس شورای عالی وقف در دولت نجات ملی صنعا با احمد النجار، عمر الهمدانی و احمد الحمله، نمایندگان فرقه اسماعیلیه دیدار کرد.

هر دو طرف در این نشست بر اهمیت افزایش آگاهی جامعه در مورد مسایل وقف و لزوم مصرف درآمد موقوفه ‎ها در مصارف تعیین شده تاکید کردند.

اعضای شورای عالی وقف در دولت نجات ملی صنعا در این دیدار، نقش فقهای مذاهب مختلف در گسترش فرهنگ وقف را مهم دانسته و بر لزوم همگرایی بیشتر برای رسیدن به یک وحدت رویه در مسایل دینی و حتی سیاسی همچون رد تجاوز و محاصره هفت ساله تاکید کردند.

بناهای مذهبی تخریب شده توسط آمریکا و انگلیس احیا شود

عبدالمجید الحوثی در این دیدار، احیای بناهای مذهبی که در حملات ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و انگلیس، تخریب یا آسیب‌دیده را فارق از اختلاف‌نظرها ضروری دانست و بیان داشت بناهای مذهبی میراثی است که واقعیت همزیستی مسالمت‌آمیز میان مردم یمن از فرقه‌های مختلف را منعکس می‌کند.

نمایندگان جامعه اسماعیلیه در این دیدار از نقش اوقاف در جذب و حمایت از فرقه‌های اسلامی و برخورد مثبت دولت نجات ملی با آن‎ها تشکر و این رویه را گامی اساسی برای ارتقای نقش همگان در خدمت به مردم یمن، فارق از هر مذهبی دانست.

منبع کانال تلگرامی دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.