خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتحاد العلماء: ائتلاف کشورهای عربی با اسرائیل حرام است

اتحاد علماء المسلمین روز شنبه ۲۷ نوامبر ائتلاف و گام‌های عملی برخی کشورهای عربی با اسرائیل را محکوم کرده و شرعا حرام دانست.

به گزارش ردنا، (ادیان نیوز)، در بیانیه اتحاد العلماء المسلمین که با امضای علی قره داغی دبیرکل اتحادیه منتشر شد، آمده: «اتحادیه تاکید می‌کند که آنچه برخی از کشورها مانند امارات و مراکش برای ائتلاف و گام‌های عملی با رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌دهند، اقدامی مذموم و حرام و خیانت به عهد و پیمان و حقوق ملت فلسطین است.»

اتحاد العلماء خواستار آن شد که تمام تلاش‌های مادی و معنوی برای آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغالی به ویژه الاقصی و قدس شریف انجام شود.

مراکش چند روز پیش در جریان سفر بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل به این کشور، دو توافقنامه در زمینه های نظامی با اسرائیل امضا کرد.

اسرائیل همچنین از زمان امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین دو طرف در واشنگتن در اواسط سپتامبر ۲۰۲۰، چندین قرارداد با امارات در زمینه‌های مختلف منعقد کرده است.

در سال ۲۰۲۰، چهار کشور عربی امارات، مراکش، بحرین و سودان توافق‌نامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل امضا کردند تا از میان ۲۲ کشور عربی به مصر و اردن بپیوندند.

در روزهای گذشته، احمد الریسونی رئیس مراکشی اتحاد علماء المسلمین نیز با تایید اینکه رابطه رسمی مراکش با دشمن صهیونیستی اکنون کاملاً در «عشق حرام» غوطه‌ور شده است، گفت: «توافقات همه‌جانبه، دیدارهای پی‌درپی و تهاجمات صهیونیستی باقی نمی‌ماند و همگی از بین می‌رود.»

ریسونی از عادی‌سازی مراکش با رژیم صهیونیستی اظهار تعجب کرده و گفت: «آیا مراکش در حالت خفقان و خشکسالی قرار داشت که در همه سطوح (آموزش، امنیت، ارتش، تسلیحات، اطلاعات، اقتصادی، گردشگری و سیاست خارجی) اقدام به توافق کرده است؟! آیا مراکش در آستانه ورشکستگی بود؟ آیا او به کسی نیاز داشت که به او کمک کند و او را نجات دهد؟»

احمد ویحمان، رئیس دیده‌بان مغرب علیه عادی‌سازی نیز به نوبه خود، تقویت مستمر روابط مراکش با رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم و آن را شاهراهی برای ویران کردن کشور دانست.

ویحمان گفت: «آنها می‌گویند که این توافقات را برای دفاع و مقابله با خطر مشترک ایجاد کرده‌ایم. چه خطری غیر از مقاومت فلسطین و لبنان، موجودیت رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند؟ آیا مراکش در حمایت از امنیت اشغالگران با مقاومت فلسطین و لبنان روبرو خواهد شد؟»

وی افزود: «متاسفانه از زمان امضای رسمی توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل، ما در بزرگراهی به سمت خرابه‌های مراکش هستیم!»

منبع دولت دین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.