خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت پخش اذان در مسجد ابراهیمی به ۵۲۵ مرتبه رسیده است

طی ۱۰ ماه گذشته؛

بر اساس گزارش های وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین، طی ۱۰ ماه گذشته، صهیونیست ها، ۵۲۵ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گزارشی اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات تجاوزکارانه خود، ۵۲۵ بار طی ده ماه گذشته سال ۲۰۲۱ میلادی از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کرده اند.

وزارت اوقاف فلسطین گفت: حمله صهیونیست ها به مسجد ابراهیمی و حمله به نمازگزاران و تفتیش آنان و گذاشتن موانع در درهای ورودی مسجد و ایجاد محدودیت در این مکان از جمله اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها است و آخرین آن حمله رئیس رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی بوده است.

بر اساس این گزارش، در دی ماه سال ۲۰۲۱ میلادی، صهیونیست ها ۵۰ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند و مانع اقدامات کمیته بازسازی شدند و به مدت پنج روز به بهانه مقابله با کرونا مدت بستن درهای این مسجد را تمدید کردند که تعطیلی این مسجد به ۱۵ روز رسید.

در بهمن ماه ۴۹ بار، در اسفند ماه ۵۹ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی از سوی صهیونیست ها جلوگیری کردند.

دادگاه رژیم صهیونیستی در این ماه از اجرای طرح ساخت آسانسور در مسجد ابراهیمی خبر داد و مانع ورود شهروندان فلسطینی به مسجد ابراهیمی شد و به دو مدت دو روز درهای این مسجد را بست.

در فروردین ماه بار دیگر ۴۴ بار صهیونیست ها از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند و پرچم خود را بر دیوارهای این مسجد بالا بردند.

در اردیبهشت ماه صهیونیست ها، ۴۸ بار از پخش اذان جلوگیری کردند و ماع عملیات مرمت و اصلاح بلندگوها در این مسجد شدند و محدودیت هایی را برای نمازگزاران و کادر بازسازی ایجاد کردند.

در خرداد ماه، صهیونیست ها، ۴۶ بار از پخش اذان جلوگیری کردند و چند روز از کار کارکنان و اطفای حریق این مسجد جلوگیری کردند.

در تیر ماه، بار دیگر صهیونیست ها، ۴۶ بار از پخش اذان جلوگیری کردند و ده ها سرباز صهیونیستی در منطقه اسحاقیه به مسجد ابراهیمی حمله کردند و گردهمایی افسران صهیونیستی در منطقه باب الشرقی این مسجد برگزار شد که هتک حرمتی آشکار به این مکان مقدس بود.

در مرداد ماه، صهیونیست ها، ۵۱ بار از پخش اذان جلوگیری کردند و عملیات یهودی سازی را که شامل ساخت راهرو و حیاط و آسانسور بود، آغاز کردند.

در شهریور ماه، صهیونیست ها، ۸۰ بار از پخش اذان جلوگیری کردند و به مدت ۵ روز به بهانه اعیاد یهودی درهای این مسجد را بستند و به حفار های خود ادامه دادند.

در مهر ماه نیز صهیونیست ها، ۵۲ بار از پخش اذان جلوگیری کردند و به مدت یک روز به بهانه اعیاد یهودی درهای این مسجد را بستند.

صهیونیست ها به دلیل اینکه مکان بلندگوهای این مسجد در بخش آنان قرار دارد، از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری می کنند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.