خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس در سایه تدابیر امنیتی شدید وارد آتن شد

رهبر کاتولیک‌های جهان صبح امروز به منظور دیدار با مسیحیان ارتودکس یونان در سفری دو و نیم روزه وارد آتن شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان پس از دو روز اقامت در قبرس، صبح شنبه به منظور دیدار با مسیحیان ارتودکس یونان برای سفری دو و نیم روزه وارد آتن، شد.

به علت جو ضد پاپ در آتن که به طور سنتی در آنجا حاکم است، این شهر تحت تدابیر امنیتی شدید قرار گرفته است. پاپ کمی بعد از ساعت ۱۱ (ساعت ۹ به وقت گرینویچ) وارد فرودگاه آتن شد.

وی قرار است بعد از ظهر امروز سه سخنرانی در جمع مقامات مدنی، اسقف اعظم ارتودکس و سپس نمایندگان کلیسای کاتولیک داشته باشد.

وی پیش از آتن، دو روز در قبرس بود و در آنجا «دیوار نفرت» ایجاد شده علیه مهاجران را به شدت مورد انتقاد قرار داد. بنابر اعلام نیکوزیا، ۵۰ نفر از مهاجران که ده نفر از آن‌ها در وضعیت غیرقانونی هستند، به رم منتقل خواهند شد.

پاپ فرانسیس با هدف رساندن پیام برادری و تقویت روابط خود با «برادران ایمانی» خود –مسیحیان ارتودکس که از سال ۱۰۵۴ با نفاق بین کلیسای رم و قسطنطنیه، از کلیسای کاتولیک جدا شدند- به آتن سفر کرده است.

اگرچه پاپ در سال ۲۰۱۶ به جزیره لسبوس یونان سفر کرده بود، اما این نخستین سفر یک پاپ به پایتخت یونان در بیست سال گذشته محسوب می‌شود. پاپ ژان پل دوم ماه مه ۲۰۰۱ به آتن رفته بود.

وی در پیامی ویدیویی که کمی قبل از عزیمت از رم منتشر شد، خود را به عنوان «زائری» معرفی کرد که در یونان با همه و نه فقط با کاتولیک‌ها -اقلیت ۱,۲ درصدی در کشوری که اکثریت آن ارتودکس هستند- دیدار می‌کند. وی روز شنبه با کاترینا ساکلاروپولو رئیس جمهور و میتسوتاکیس نخست وزیر یونان و همچنین هیرونیم دوم اسقف اعظم کلیسای ارتودکس یونان و پس از آن با جامعه کاتولیک دیدار خواهد کرد.

پاپ فرانسیس قرار است در این سفر دو و نیم روزه به یونان، روز یکشنبه بازدیدی دوباره از جزیره لسبوس که نماد بحران مهاجران است، داشته باشد و به گفته خود وی، در آنجا به «سرچشمه‌های انسانیت» خواهد رفت تا برای پذیرش و ادغام آن‌ها در جامعه دعا کند.

وی روز جمعه در قبرس از جهانیان خواست چشمان خود را به روی «برده داری و شکنجه» مهاجران در اردوگاه‌ها باز کنند.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.