خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید شورای حاکمیتی سودان بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی دوره انتقالی در سودان، رابطه با رژیم اشغالگر صهیونیستی را برای کشورش ضروری خواند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی دوره انتقالی در سودان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الحدث عربستان سعودی گفت: پرونده رابطه با رژیم صهیونیستی برای بازگشت سودان به جامعه بین‌المللی ضروری بود.

البرهان ابراز امیدواری کرد که رابطه سودان با رژیم صهیونیستی در نهایت شکل طبیعی خود را پیدا کند.

این مقام سودانی ماه گذشته هم ابوالقاسم محمد برطم، عضو سابق پارلمان این کشور را که از چهره‌های شناخته شده به تبلیغ برای عادی‌سازی فوری روابط با رژیم صهیونیستی است به عنوان عضو شورای حاکمیت انتقالی سودان منصوب کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بتازگی گزارش دادند که تل‌آویو از طریق موساد، شورای امنیت داخلی و وزارت خارجه این رژیم در حوادث اخیر سودان نقش داشته و علناً از نظامیان در سودان حمایت می‌کند و معاون رئیس شورای حاکمیتی که در واقع فرد شماره دو در سودان است، علناً با موساد همکاری می‌کند.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته (سوم آبان ماه ۱۴۰۰) پس از آنکه البرهان وضعیت فوق‌العاده در این کشور اعلام کرد، وارد مرحله جدیدی از بحران شد.

عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان هم که پس از کودتای البرهان به حبس خانگی رفته بود، پس از چند هفته با امضای توافقنامه سیاسی با البرهان، فرمانده ارتش سودان برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور، وظایف خود را در دفتر خود در خارطوم آغاز کرده اما هنوز بسیاری از مردم سودان با برپایی اعتراضات خیابانی علیه کودتای نظامی البرهان، خواستار بازگشت دولت قبلی به روی کار هستند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.