خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پشتِ پرده اعتراض به پرچم امام حسین (ع) درسامرا + عکس

به گزارش ادیان نیوز، پس از درگیری های شدید با داعش و پاکسازی بسیاری از مناطق سامرا از عناصر داعش، چند نفر از نیروهای داوطلب مردمی به همراه شماری از مردم سامرا با آغاز ماه محرم بر فراز مأذنۀ الملویه رفتند و پرچم امام حسین (علیه السلام) را  بر فراز آن نصب کردند.
در این میان، شماری از کاربران پایگاه های اجتماعی، ادعا کردند که این کار را توهین به اهل سنت ِ ساکن ِ سامرا است. اما شمار دیگری از کاربران پایگاه های اجتماعی، نصب پرچم امام حسین (علیه السلام) بر فراز الملویه را افتخاری برای مردم سامرا دانستند و به آن مباهات کردند و به کسانی که به این اقدام اعتراض داشتند، گفتند: چرا هنگامی که عناصر تروریست و حامیان آن ها مرقد امامین عسکریین را منفجر کردند، اعتراض نکردند و آن را تعرض به اسلام نخواندند؟
“عباس الحسینی” نویسنده و تحلیلگر سیاسی در این خصوص نوشت: حسین (ع) جان ِ رسول ِ خداست و رسول خدا، جان اسلام است بنابراین برپا داشتن نام حسین، نمی تواند اقدامی طایفه ای باشد.
وی افزود: وقتی می گوییم جنگ میان امام حسین (ع) و یزید است، منظور ما آن است که حسین، نماد حق و عدالت و حاکم قانونی است و یزید، شخصی است که بر امام زمان خود خروج کرده است.
الحسینی از کسانی که از برافراشته شدن پرچم امام حسین (علیه السلام) برافروخته شده اند خواست پیش از هرچیز، به پرچم داعش و القاعده اعتراض کنند که همچنان بر فراز برخی خانه ها در موصل و دیگر شهرها برافراشته مانده است.
وی تاکید کرد: شهرهای عراق، جز با همت و عزم حسینی، آزاد نخواهند شد.
مأذنۀ الملویه، یکی از آثار تاریخی مشهور عراق است، این مأذنه، در واقع، گلدستۀ مسجد جامعی است که المتوکل، خلیفه عباسی، در سال ۲۳۷ هجری، آن را در غرب شهر سامرا بنا کرد.
در تاریخ طبری آمده است که متوکل، در سال ۲۳۶ دستور داد قبر امام حسین علیه السلام منهدم شود، خانه های اطراف آن تخریب شوند و زمین مرقد مطهر، شخم زده شود و در آن محل، گیاه کاشته شود و جلوی ِ حضور مردم در آن مکان مقدس گرفته شود.
“علی راشد حمید” از کاربران فیس بوک، بر روی صفحه خود نوشت: پرچم امام حسین علیه السلام، خشم برخی را برانگیخته است به طوری که این اقدام را طایفه ای، توهین، ننگین و همچنین اقدامی خواندند.
وی افزود: این در حالی است که پرچم حسین، پرچم ِ عراق و اسلام، اعم از شیعه و سنی است. این پرچم ِ انقلاب علیه ظلم است، بنابراین اعتراض ِ یک پر ِ کاه، نخواهد توانست ماهیت منطقه و اعتقادات ساکنان منطقه را تغییر دهد.
برخی از افراطیون، نصب پرچم امام حسین (ع) بر فراز مأذنۀ الملویه را در حکم اهتزاز پرچمی شیعی در آسمان ِ منطقه ای سنی ارزیابی کردند.
علی راشد حمید نوشت: وقتی تروریست ها، مرقد امامین عسکریین علیهما السلام و حسینیه های شیعیان در تلعفر را منفجر کردند، وقتی آمرلی محاصره شد و سربازان عراقی در پایگاه نظامی اسپایکر کشته شدند، وقتی کاظمین، هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت، وقتی ۴۶ تن از مردم عشیرۀ البونمر، تنها به این خاطر که در مناطق هیت، الضلوعیه و حدیثه تسلیم نشدند، خشم هیچ کس برانگیخته نشد و کسی به اهتزاز پرچم سیاه داعش اعتراض نکرد و این در حالی است که این پرچم، همچنان در موصل، تکریت و الرمادی برافراشته است و داعش مردم را به سبب رویکردهای مذهبیشان می کشد.
“شمس السعدی” دیگر کاربر پایگاه های اجتماعی نوشت: امام حسین علیه السلام با جایگاه عظیمی که دارد، تاج سر همه شریفان و مسلمانان مومن است.
این کشمکش را نویسنده ای به نام صالح الحمدانی پس از پیروزی ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در آزادسازی منطقه راهبردی “جرف الصخر” برپا کرد. وی با اعتراض به استفادۀ نیروهای داوطلب مردمی از پرچم امام حسین علیه السلام، گفت: ارتش و نیروهای حامی آن، باید فقط از پرچم عراق استفاده کنند، تا جنگِ ما ضد داعش، به جنگِ دو طایفه تغییر پیدا نکند.
یکی از کاربران پایگاه های اجتماعی به نام احمد العراقی در پاسخ به الحمدانی نوشت: پیروزیِ جرف الصخر، این افراد را برآشفته کرده است و از آن جا که در برابر این پیروزی، چیزی برای نوشتن نداشتند، در جستجوی نکات منفی برآمدند تا به شیوه ای حیله گرانه، از اهمیت این پیروزی بکاهند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.