خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترکیه و قطر برای مقابله با اسلام‌هراسی همکاری می‌کنند

نهادهای مذهبی ترکیه و قطر برای مقابله با اسلام هراسی در سطح بین المللی، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه اوقاف و امور اسلامی امضا کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ریاست امور دینی ترکیه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که با وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برای برداشتن گام های محسوس علیه پدیده اسلام هراسی در عرصه بین المللی همکاری خواهند کرد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در جریان سفر اخیر «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه به دوحه، «علی ارباش»، رئیس امور دینی این کشور و «غانم بن شاهین الغانم»، وزیر اوقاف و امور اسلامی قطر، یک یادداشت تفاهم برای همکاری در زمینه های اوقاف و امور اسلامی به امضا رساندند.

ریاست امور دینی ترکیه در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده با وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، گام های محسوسی در سطوح بین المللی و منطقه ای علیه پدیده رو به افزایش و نگران کننده اسلام هراسی در عرصه بین الملل برداشته خواهد شد.

این در حالی است که در چارچوب یادداشت تفاهم مذکور، علاوه بر ارائه پشتیبانی از جوامع و دانشجویان مسلمان، مشارکت تجربیات و دانش درباره فعالیت های ارشاد، اوقاف و زکات، نشست هایی میان ریاست امور دینی ترکیه و وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در مورد مسائل کنونی برگزار خواهد شد و در رابطه با مسائل حج و عمره نیز تبادل تجربیات خواهد گردید.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.