خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باید از رواج برنامه‌های «شبی با قرآن» جلوگیری شود

به گزارش ادیان‌نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز در جمع حافظان قرآن در مدرسه علمیه نواب اظهار کرد: حفظ قرآن یک ارزش است، خداوند در قرآن می‌فرماید اگر برای شما میسر است قرآن را حفظ کنید و بخوانید ، اگر حفظ قرآن به شما فشار می‌آورد ،انجام ندهید چون اذیت می‌شوید چراکه از این موضوع خاطره بدی را به ثبت خواهید رساند.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن نام چند گروه از بندگان صالح را ذکر می‌کند که یک گروه از این صالحان که جزو یاران حضرت مهدی(عج) هستند همین سپاه است چراکه قرآن کریم در جای دیگر می‌فرماید اگر دشمن را عصبی کردید عباد صالح هستید.

وی افزود: شرکت در جبهه و تمام سختی‌های آن برای شما عمل صالح نوشته می‌شود، بنابراین راهپیمایی ۲۲بهمن و از این قبیل عمل صالح است که برای انقلاب و اسلام صورت می‌گیرد.

قرائتی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مست نماز نخوانید تا بفهمید چه می‌خوانید ولی ما هرروز نماز می‌خوانیم و فهم اندکی از آن داریم، قرآن دنیای معارف است مثلاً در سوره تین انجیر یک‌بار تکرار شده و زیتون ۶بار و بنا بر تحقیقات خارجی‌ها خوردن یک عدد انجیر برابر با ۶ عدد زیتون است که باید به آن توجه کرد.

این کارشناس تفسیر قرآن اظهار کرد: طبق قرآن بعد از خداوند هیچ‌کس به‌اندازه پدر و مادر به گردن ما حق ندارد، وقتی دست پدر و مادر را می‌بوسیم احسان کرده‌ایم و خود ما نیز ادب شده‌ایم چون تواضع ما زنده می‌شود، احسان  به پدر و مادر سبب تربیت خود ما نیز می‌شود، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم.

وی خطاب به حافظان قرآن ادامه داد: مراقب باشید حفظ قرآن برای شما جریانی برای کاسبی نشود چراکه توفیق از شما سلب خواهد شد، مدتی است واژه‌ای رایج شده با عنوان «شبی با قرآن» این عنوان خوبی نیست، مانند این است که بگوییم شبی با اکسیژن، قرآن یکی از امور جدایی‌ناپذیر زندگی انسان است به همین جهت باید از رواج آن جلوگیری شود.

قرائتی تصریح کرد: برای آموزش به کودکان از آیات کوتاه استفاده کنید تا از قرآن دل‌زده نشوند،جلسات قرآن را طولانی نکنید، برخی از بانوان به حدی مذهبی می‌شوند که از زندگی خود بازمی‌مانند که باید از این موضوعات هم جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.