خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برخی کشورهای اروپایی خریدار اصلی نفت داعش هستند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه، “الکساندر بورتنیکف”روز چهارشنبه در سی و هفتمین نشست شورای رؤسای دستگاه های امنیتی اعضای جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در آستانه پایتخت قزاقستان، به تشریح چگونگی تقویت گروه تروریستی داعش و گسترش حوزه فعالیت های آن پرداخت.
وی گفت: داعش به خاطر حمایت مالی و تسلیحاتی برخی رژیم های عربی، درآمد ناشی از قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و دیگر فعالیت های مخفی بویژه بهره برداری غیرقانونی از منابع نفت سوریه و عراق از نظر مالی بیش از پیش مستقل شده است.
بورتنیکوف هشدار داد: اوضاع منطقه خاورمیانه به شدت متشنج شده و بازار سیاه نفت به یکی از منابع مالی تروریسم تبدیل شده است.
براساس اطلاعات رسانه های روسیه، داعش هر بشکه نفت خام تولیدی در عراق و سوریه را با قیمت هفت دلار تا ۳۰ دلار در بازار سیاه می فروشد. برخی از کشورهای اروپایی خریدار اصلی نفت داعش هستند. آنها به طور مخفیانه نفت را از این گروه تروریستی خریداری می کنند.
این گروه تروریستی روزانه دستکم یک میلیون دلار از محل فروش نفت خام درآمد کسب می کند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر ماه ژوئیه با تصویب بیانیه ای، فروش نفت به سازمان های افراطی در سوریه و عراق مانند داعش و جبهه النصره و حمایت مالی از تروریسم را محکوم کرد.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.